2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/109
Browse
4 results
Search Results
Item Dinamica patrimoniului persoanei juridice insolvabile(CEP USM, 2024) Chirtoacă, RodicaDinamica activelor în insolvență se referă la modul în care se schimbă și se gestionează activele unei companii în timpul procedurii de insolvență. Aceasta implică monitorizarea și evaluarea continuă a activelor pentru a înțelege modul în care se schimbă sau se dezvoltă în timpul procedurii de insolvabilitate. Această dinamică poate fi influențată de o varietate de factori, inclusiv deciziile luate de administratorul sau lichidatorul desemnat, acțiunile creditorilor și evoluțiile din cadrul procedurii legale. Pe parcursul procedurii de insolvență, activitățile legate de gestionarea activelor pot include vânzarea de active pentru a stinge creanțele, reorganizarea sau restrucurarea activelor pentru a maximiza valoarea lor și evaluarea posibilităților de revitalizare a afacerii. n plus, este important să se urmărească și să se gestioneze în mod corespunzător eventualele riscuri sau probleme legate de active în cadrul procedurii de insolvabilitate Dinamica patrimoniului în insolvabilitate este un aspect esențial al procesului de restructurare financiară și poate avea un impact semnificativ asupra rezultatului final al procedurii de insolvență pentru toate părțile implicate.Item Actele Curţii Europene a Drepturilor Omului(2014) Sârcu-Scobioală, DianaMecanismele contenciosului internaţional al drepturilor omului sunt frecvent reclamate de către justiţiabilii europeni în faţa unei jurisdicţii internaţionale în obiectivul cărora intră protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului. Iar actele jurisdicţionale internaţionale emise de către aceste instanţe deja produc efecte nu doar asupra statelor, dar şi asupra persoanelor fizice, şi nu reprezintă un enunţ abstract, odată ce afectează viaţa indivizilor concreţi. Curtea Europeană a Drepturilor Omului emite hotărâri la cererea indivizilor, hotărâri care, pe de o parte, restabilesc şi/sau repară drepturile încălcate de autorităţile statale, iar pe de altă parte - indică statelor carenţele dreptului lor intern şi, în consecinţă, trebuie să fie executate în ordinea juridică internă, necondiţionat, hotărâri care fac, de asemenea, parte din categoria actelor jurisdicţionale internaţionale.Item ANGAJAREA RĂSPUNDERII GUVERNULUI – METODĂ DE „INTERVENŢIE” ÎN FUNCŢIA LEGISLATIVĂ A STATULUI(2016) Arseni, AlexandruConstituţia Republicii Moldova prin art.6 statuează separaţia şi colaborarea celor trei puteri de stat: legislativă, executivă şi judecătorească. Una din formele de colaborare dintre puterea legislativă şi cea executivă este angajarea răspunderii Guvernului – instituţie juridică a dreptului constituţional. Stricta şi necondiţionata respectare a procedurii, limitelor şi sfera încadrării relaţiilor sociale, în mod special, a celor ce ţin de domeniul legii, în obiectul angajării răspunderii Guvernului, precum şi respectarea de către organele etatice, antrenate în acest proces, a competenţelor ce le revin sunt condiţii obligatorii în realizarea principiilor separaţiei şi a legitimităţii puterilor de stat, condiţie imanentă a statului de drept şi democratic contemporan.Item REGLEMENTAREA RĂSPUNDERII PENALE A JUDECĂTORULUI PENTRU PRONUNȚAREA CU BUNĂ ȘTIINȚĂ A UNEI HOTĂRÂRI CONTRARE LEGII: UNELE ASPECTE DE DREPT COMPARAT(CEP USM, 2019) Botnarenco, DorinAcest articol este dedicat analizei comparative a răspunderii judecătorului pentru pronunțarea cu bună știință a unei hotărâri contrare legii potrivit Codului penal al Republicii Moldova, al Ucrainei și al Federației Ruse. Cele mai multe deosebiri la infracțiunile examinate le regăsim la obiect și la latura obiectivă. Pe baza diferențelor evidențiate dintre reglementările examinate sunt propuse remanieri legislative pe plan național.