2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/109
Browse
Item Integrarea abordării bazate pe drepturile omuluiîn educație: un cadru pentru realizarea dreptului la educație incluzivă a copiilor cu dizabilități [Articol](CEP USM, 2025) Cernomoriț, TatianaDreptul la educație recunoscut în standardele internaționale în domeniul drepturilor este un drept care împuternicește, contributie la realizarea altor drepturi și la consolidarea acceptării, egalității și nediscirminării. În cadrul articolului autoarea a analizat educația incluzivă a copiilor cu dizabilități din perspectiva Abordării Bazate pe Drepturile Omului (în continuare – ABDO). Este reflectată aplicabilitatea principiilor ABDO în domeniul educației incluzive, precum și sunt prezentate obligațiile statului de a respecta, proteja și realiza dreptul la educație a copiilor cu dizabilități, prin sisteme educaționale incluzive. Relevarea importanței și impactului educației incluzive asupra copiilor cu dizabilități, dar și asupra sistemului educațional este esențială în contextul în care studiile internaționale și naționale evidențiază persistența atitudinilor discriminatorii față de copiii cu dizabilități.