2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
  • Thumbnail Image
    Item
    CULTURA DIPLOMATICĂ, COMPONENTĂ A COMPETENŢEI PROFESIONALE A MANAGERILOR DE PROIECTE ŞI A FORMATORILOR
    (Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2018) Goraş-Postică, Viorica
    Articolul abordează, cu statut de inovaţie, cultura diplomatică, în calitate de componentă a competenţei profesionale a formatorilor şi a managerilor de proiecte, argumentându-se rolul acestora în construirea unei imagini pozitive a ţării, inclusiv prin reprezentarea ei în diverse relaţii de parteneriat din proiectele educaţionale. Exemplele analizate, raportate la misiunea şi viziunea CE PRO DIDACTICA, care au fost probate în timp, pe diverse meridiane ale lumii, construiesc o axă metodologică calitativă relevantă.
  • Thumbnail Image
    Item
    REFLECŢII ASUPRA MANAGEMENTULUI PROIECTELOR TEMPUS (în baza proiectelor implementate la USM)
    (CEP USM, 2013) Bulgaru, Oleg
    În articol este analizată activitatea de management al proiectelor Tempus. Sunt descrise acţiunile coordonatorului local de proiect şi ale asistentului(ţilor) acestuia în vederea implementării cu succes a proiectelor. La fel, sunt analizate şi unele prevederi ale regulamentelor Agenţiei Executive pentruEducaţie, Audiovizual şi Cultură a Comisiei Europene (EACEA), care, în opinia autorului, au un caracter discriminatoriu şi necesită revizuire. Autorul concluzionează că implementarea cu succes a proiectelor Tempus la nivel instituţional depinde în mare măsură de calitatea managementului, de cunoştinţele şi abilităţile de manager ale coordonatorului şi asistenţilor de proiect, dar şi depersonalul academic antrenat în realizarea obiectivelor proiectului. În scopul evitării situaţiilor neclare, uneori şi neplăcute, este necesar ca EACEA să se consulte şi să conlucreze cu partenerii proiectelor Tempus în vederea perfecţionării unor prevederi ale regulamentelor de implementare a proiectelor.
  • Thumbnail Image
    Item
    REFLECŢII ASUPRA MANAGEMENTULUI PROIECTELOR TEMPUS (în baza proiectelor implementate la USM)
    (CEP USM, 2013) Bulgaru, Oleg
    În articol este analizată activitatea de management al proiectelor Tempus. Sunt descrise acţiunile coordonatorului local de proiect şi ale asistentului(ţilor) acestuia în vederea implementării cu succes a proiectelor. La fel, sunt analizate şi unele prevederi ale regulamentelor Agenţiei Executive pentru Educaţie, Audiovizual şi Cultură a Comisiei Europene (EACEA), care, în opinia autorului, au un caracter discriminatoriu şi necesită revizuire. Autorul concluzionează că implementarea cu succes a proiectelor Tempus la nivel instituţional depinde în mare mă- sură de calitatea managementului, de cunoştinţele şi abilităţile de manager ale coordonatorului şi asistenţilor de proiect, dar şi de personalul academic antrenat în realizarea obiectivelor proiectului. În scopul evitării situaţiilor neclare, uneori şi neplăcute, este necesar ca EACEA să se consulte şi să conlucreze cu partenerii proiectelor Tempus în vederea perfec- ţionării unor prevederi ale regulamentelor de implementare a proiectelor.