2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    NEUROPLASTICITATEA AUTO-CONTROLATĂ – UN NOU INSTRUMENT PENTRU DEZVOLTAREA PERSONALĂ
    (CEP USM, 2020) Hrițuleac, Aurora
    Neuroștiința oferă actualmente o nouă viziune asupra creierului. În doar câteva decenii, cu ajutorul tehnicilor imagistice moderne, structura și funcționarea creierului au devenit „vizibile” în timp real. Aceasta a condus la infirmarea „neuromiturilor” de genul: folosirea a doar 10% din potențialul creierului, folosirea exclusivă a emisferei stângi sau drepte, creierul care nu se schimbă și altele. Totodată, a condus la identificarea unor caracteristici excepționale ale creierului. Neuroplasticitatea și neurogeneza sunt doar două dintre ele. Datele revoluționare furnizate de neuroștiință au generat restructurări teoretice și aplicative majore într-o multitudine de domenii și discipline (psihologie, filosofie, educație, psihoterapie, medicină etc.), făcând posibilă reinterpretarea unor concepte clasice. Conform perspectivei neuroștiințifice, creierul este cu mult mai mult decât o simplă resursă exploatabilă. Este o resursă care, prin intermediul unor tehnici specifice, poate fi modelată, sporită și optimizată. Comunicarea mea abordează și analizează neuroplasticitatea auto-controlată ca un nou instrument pentru dezvoltarea personală.
  • Thumbnail Image
    Item
    MANAGEMENTUL DEZVOLTĂRII PERSONALE A CADRULUI DIDACTIC DEBUTANT ÎN INSTITUȚIE
    (CEP USM, 2020) Gutu, Nina
    The article addresses the relevance of the subject is determined by the fact that increasingly, continuing education is perceived as the development of skills to face the competition in the global market where one of the fundamental pillars is learning to be, and the major objective involves the development of personal and social skills necessary to coexist with others. Currently, the educational changes of models, namely: the transition from the gnoseological model to the anthropological model of training/training, require not only knowledge, but also social, personal development of the teaching staff.
  • Thumbnail Image
    Item
    MANAGEMENTUL DEZVOLTĂRII PERSONALE A ŞCOLARULUI MIC PRIN PROMOVAREA VALORILOR MORAL-CREȘTINE
    (CEP USM, 2020) Budu, Diana
    The article addresses the issue of personal development management of young students by promoting moral-Christian values, in a synthetic way, from a theoretical and practical perspectives. The pedagogical characteristics of the moral-Christian values were determined, such as they are manifested in the pedagogical practice, and were evaluated their contribution on the management of personal development and character development in the young schoolchild.
  • Thumbnail Image
    Item
    ВЗАИМОСВЯЗЬ ОСОБЕННОСТЕЙ САМООТНОШЕНИЯ И УРОВНЯ НРАВСТВЕННОГО РАЗВИТИЯ ЛИЧНОСТИ В ЮНОШЕСКОМ ВОЗРАСТЕ
    (CEP USM, 2010) Анцибор, Людмила; Константинова, Светлана; Мясникова, Татьяна
    Actualitatea acestei cercetări ştiinţifice este determinată de rolul moralei în dezvoltarea personală a fiecărui individ şi a întregii societăţi. Еste important să se examineze dacă existăo relaţie între autoatitudine şi nivelul de morală a individului. Analiza şi sinteza rezultatelor studiului empiric au evidenţiat o diferenţă semnificativă între subiecţii cu un grad ridicat sau scăzut de dezvoltare a moralei la următoarea scală a autoatitudinii – autodevotamentul. Тema cercetării nu este suficient studiată, iar rezultatele şi dispoziţiile finale ale lucrării necesită un studiu experimental ulterior.