2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    FORMAREA CONTINUĂ A PERSONALULUI DE SPECIALITATE DIN BIBLIOTECI ÎN PERIOADĂ DE CRIZĂ
    (CEP USM, 2021) Povestca, Lilia
    The article highlights the need for continuous professional training of specialized staff in libraries, regardless of the crises caused in society. There are reflected the results of studies on identifying training needs in the European library sector. The author mentions the experience of organizing the process of continuous training of specialized staff in the libraries of the Republic of Moldova during the pandemic crisis. The author presents statistical data on the participation of librarians in the Republic of Moldova in formal and nonformal training during 2020. There are identified the deficit of specific professional skills of librarians in the stage due to the pandemic caused by Covid-19.
  • Thumbnail Image
    Item
    DEMERSURI PSIHOPEDAGOGICE ALE ÎNVĂŢĂRII LA ADULŢI
    (CEP USM, 2018) Sîrghi, Angela
    Astăzi,în condiţiile economiei postindustriale, informatizării şi globalizării tuturor sferelor de activitate a omului, problema educaţiei adulţilor a căpătat valenţe şi perspective noi. Învăţământul pentru adulţi este o componentă importantă a învăţării permanente, deoarece cunoştinţele, competenţele şi atitudinile dobândite în perioada copilăriei şi a adolescenţei în familie, la şcoală, în timpul formării profesionale sau în universitate nu vor dura toată viaţa.De asemenea,această recunoaştere „totală” –sub aspect social, economic, politic, educaţional,antropologic etc. –a fost determinată atât de cantitatea și calitatea impunătoare a raţionamentelor şi polemicilor ştiinţifice, de praxisul andragogic activ din ultima perioadă,cât şi de evoluţia propriu-zisă a omului şi a umanităţii, a economiei și a societăţii,a unor realităţi transcendente, precum timpul, spaţiul, viteza, consistenţa.
  • Thumbnail Image
    Item
    FUNDAMENTĂRI TEORETICE PRIVIND EDUCAŢIA PERMANENTĂ
    (CEP USM, 2015) Maldur, Inga
    În articol este abordată problema privind educaţia permanentă ce reprezintă o acţiune continuă, durabilă, care joacă un rol deosebit în viaţa individului. Educaţia permanentă reprezintă un răspuns la provocările determinate de transformările rapide din lumea contemporană. Actualele mutaţii ale civilizaţiei se caracterizează prin intelectualizarea câmpului muncii, explozia cunoştinţelor şi printr-o schimbare permanentă a tuturor aspectelor culturii.