2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    RELAȚIA DINTRE INTELIGENȚA EMOȚIONALĂ ȘI COMUNICAREA ORGANIZAȚIONALĂ ÎN INDUSTRIA WEB
    (2021) Vasilache, Dorina
    În ultimii ani managerii din industria web au început să acorde mai multă atenție competențelor și aptitudinilor angajaților, și anume pentru două dintre acestea: inteligența emoțională și abilitățile de comunicare. Provocările pe care le generează sarcinile organizaționale tot mai complexe semnalează necesitatea gestionării emoțiilor în diver- se circumstanțe. În acest context, emoțiile devin resurse care pot fi ameliorate pentru a îmbunătăți performanța angajaților, având, totodată, implicații în procesul de comunicare organizațională. Aceste interes a pornit în urma creșterii fluctuației de personal și a gra- dului de insatisfacție din partea angajaților. Întrucât comunicarea reprezintă o condiție pentru cooperarea eficientă a angajaților, dar și un domeniu esențial în buna funcționare a unei organizații, aceasta este analizată în relație cu inteligența emoțională, fapt ce de- termină noi direcții în studiul ulterior al acestora. În acest articol sunt incluse rezultatele cercetării prin intermediul cărora se dorește să fie evidențiată relația dintre inteligența emoțională și comunicarea, rolul acestui tandem pentru industria web, pe fonul stereoti- pului că în acest domeniu abilitatea de a comunica eficient și nivelul înalt al inteligenței emoționale nu sunt apreciate ca fiind competențe importante.
  • Thumbnail Image
    Item
    CADRUL PRAXIOLOGIC CONSTATATIV DE EFICIENTIZARE A COMUNICĂRII ORGANIZAȚIONALE
    (CEP USM, 2021) Munteanu, Olesea
    Studiul include rezultatele unei cercetări actuale, care a fost motivată de faptul că, fără o comunicare deschisă, permanentă, precisă și suportivă la nivel organizațional (intra-, inter-, extra-) și managerial, determinată de abilitatea de a comunica eficient, este imposibil de realizat o schimbare strategică a unei organizații. Numeroasele probleme socioumane, manageriale, organizaționale cu care se confruntă lumea de astăzi, sub formă de conflicte, sunt exemple de comunicare ,,eșuată” cu efecte nefaste. În majoritatea situațiilor, ,,problema comunicării” este tocmai faptul că nu ne dăm seama că există această problemă, iar autoarea sensibilizează cititorul în identificarea și soluționarea adecvată a acesteia.