2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Valorile naționale și tradiționale ca proces și produs în dezvoltarea personalității umane
    (CEP USM, 2023) Coroianu, Daniela
    Studiul respectiv relevă importanța valorilor naționale și tradițiilor în dezvoltarea identității culturale și a personalității umane. Valorile și tradițiile nu doar reprezintă moștenirea culturală, ci au un impact profund asupra modului în care oamenii se percep și se comportă. Studiul acestor aspecte este vital pentru înțelegerea dezvoltării personale. Personalitatea umană se formează sub influența unor factori complecși precum etapele de viață, mediul, cultura, educația și influențele sociale. Valorile și tradițiile culturale contribuie la definirea acestei personalități și la modul în care indivizii se identifică cu propria cultură. Cu toate acestea, într-o lume interconectată, diversitatea culturală este la fel de importantă. Promovarea dialogului intercultural și a respectului pentru diversitatea culturală este o necesitate. Personalitatea umană este modelată de relații sociale, norme culturale și experiențele personale. Prin urmare atitudinile individuale se formează în cadrul acestor interacțiuni și influențează reacțiile la diverse situații sociale. Este important să recunoaștem că valorile și tradițiile culturale pot evolua și se pot adapta în timp, aducând o contribuție valoroasă la societatea contemporană.
  • Thumbnail Image
    Item
    IDENTITY VERSUS IDENTITY CONFUSION IN ADOLESCENT LIFE
    (CEP USM, 2018) Ciobanu, Iana
    Transformations that occur throughout the teenager's personality structure have particularly important implications: Physiological maturation, the development of the ability to know, the emergence of new desires and feelings are treated in this article. The se give the teenager the impression that he is a totally new person, different from the child that was until recently. Abandoning the old identity sometimes creates the feeling of void, lack of landmarks and disorientation. In order to balance and rediscov er himself, he seeks new identifications, new patterns of personality to relate to. Thus, the teenager gradually becomes aware not only of what he is, but also of what he can become.
  • Thumbnail Image
    Item
    PROBLEMA PERSONALITĂŢII ÎN EDUCAŢIE: SPECIFICUL ABORDĂRII ŞI LEGITĂŢILE DE FORMARE-DEZVOLTARE
    (CEP USM, 2014) Guțu, Vladimir
    În articol este definită noţiunea de personalitate, se analizează structura personalităţii, particularităţile individuale şi de vârstă, precum şi factorii interni şi externi în dezvoltarea personalităţii. Accentul este pus pe abordarea concepţiilor de formare a personalităţii umane, precum şi pe identificarea principiilor şi legităţilor pedagogice şi psihologice de formare/dezvoltare a personalităţii.