2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
6 results
Search Results
Item ВЗАИМОСВЯЗЬ АССЕРТИВНОГО ПОВЕДЕНИЯ И УРОВНЯ МОТИВАЦИИ ДОСТИЖЕНИЯ УСПЕХА В УЧЕБНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ СТУДЕНТОВ ВУЗА(Satratum Plus, 2024) Брайлян, НаталияОдной из актуальных задач современного образования является создание условий для социализации личности, социальной активности и формирования отношения к определенному уровню отношений с окружающими, включающему ответственность, самостоятельность и активность. Кроме того, в связи с постоянно меняющимися условиями экономического и политического развития общества, требующими настойчивости и целеустремленности от каждого человека, именно система образования сможет создать основу для формирования этих важных качеств. Мы провели исследование на нашей выборке — всего 197 студентов. Предметом нашего рассмотрения является развитие ассертивных качеств личности у студентов.Item ВЫПОЛНЕНИЕ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ДЕТЬМИ С АУТИЗМОМ(2021) Анцибор, Людмила; Гуркова, МарияIntegrarea copiilor cu autism în sistemul educațional a fost multă vreme un subiect de controversă și rămâne un subiect care are nevoie de abordare temeinică teoreti co-practică a problemei performanței copiilor cu autism, precum și a nivelului lor de asimilare socială și academică în școală. În legătură cu această problemă, luarea în considerare a unui complex de sarcini care vizează dezvoltarea polisenzorială, dezvol tarea ideilor și cunoștințelor despre lumea înconjurătoare, dezvoltarea funcțiilor cogni tive și creșterea nivelului de adaptare emoțională și comportamentală, motivația pentru comunicare și performanța de a realiza și a efectua diferite activități, prin dezvoltarea abilităților motrice, abilităților în activități de autoîngrijire și de joc, precum și dezvol tarea abilităților de comunicare bazate pe autocontrol ale copilului cu autism și TSA. În cazul în care copilul cu autism și-a dezvoltat abilități de autoîngrijire, aceasta înseamnă că domeniile-cheie discutate, cum ar fi performanța academică (care implică răspunsul copilului la semnale multiple, în același timp motivația de a iniția și a răspun de adecvat stimulilor sociali și de mediu) se va dezvolta în mod normal, în sensul nive lului de dezvoltare conform vârstei unui elev tipic. Implicarea multidisciplinară a unei echipe de specialiști în predarea și învățarea copiilor diagnosticați cu TSA și autism la vârsta școlară se accentuează și este direcționată spre îmbunătățirea performanței acestor elevi în îndeplinirea sarcinilor școlare (activități academice) și spre reducerea comportamentui distructiv în clasele cu incluziune deplină. Rezultatele studiilor noastre pilot au arătat că ele ne permit să folosim capacitățile de împlinire a abilităților motrice sau să rezolvăm sarcini motorii în cadrul unei forme interdisciplinare de antrenament folosind materiale stimulatoare care măresc precizia acțiunii și productivitatea acesteia și, în același timp, să reducem nivelul de afectivitate şi gradul manifestării comportamentului distructiv.Item УСПЕШНОСТЬ И ОБЩИТЕЛЬНОСТЬ КАК ФАКТОРЫ ЭФФЕКТИВНОЙ СОЦИАЛИЗАЦИИ(CEP USM, 2013) Раку, ЖаннаÎn articol sunt prezentate rezultatele cercetării pilot privind particularităţile procesului desocializarea preşcolarului. Sunt analizate rezultatele anchetării copiilor la capitolele,, comunicare” şi ,,succes” ca factori importanţi în procesul de socializare în cadrul unui model integrativ de instruire şi educaţie în grădiniţe. Datele obţinute demonstrează că 30% din numărul de copii nu ştiu ce înseamnă cuvântul ,,succes” şi că majoritatea preşcolarilor cunosc doar una sau două calităţi ale persoanei comunicabile şi de succes. Dezvoltarea reprezentărilor despre ,,succes” şi ,,comunicare” are impact asupra eficacităţii procesului de socializare a copilului în preşcolaritate.Item SCHOOL-FAMILY PARTNERSHIP ON THE DEVELOPMENT OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS’ PERSONALITY IN TERMS OF VALUES(CEP USM, 2019) Darii, LudmilaThe article presents the theoretical and praxiological benchmarks on education for national values of primary school children; there are presented the strategies that can be applied in the practical activity in order to improve the relations between the school and the family regarding the education for the national values of primary school children.Item PSYCHO - PEDAGOGICAL CONDITIONS OF INTERCULTURAL STUDENT COMPETENCE DEVELOPMENT(CEP USM, 2019) Darii, LudmilaThe article presents some theoretical approaches and praxiological aspects regarding the development of intercultural competence and some psycho-pedagogical conditions for the development of intercultural competence of future engineer students.Item CHOOSING THE TEACHING PROFESSI ON AMONG DANCE STUDENTS(CEP USM, 2014) Perlshtein, TaliaThis research focuses on identifying the motivations for choosing teaching, the level of commitment and satisfaction from this choice of observant dance students. The data was collected with a structured questionnaire developed especially for the research. According to the findings the questionnaire is valid. The intrinsic-educational and altruistic motivations were found to predict commitment to teaching. In addition, the socialization agents – family members and friends – were found to have an emotional influence, while teachers influence through modeling.