2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
12 results
Search Results
Item DIFERENŢELE DE GEN ÎN EVALUAREA CADRELOR DIDACTICE UNIVERSITARE(2004) Platon, CarolinaIn this article we examine certain problems regarding the variables that may influence the university pedagogical staff evaluation by students (namely the gender variable) and present the results of the empiricstudy performed as to this subject.Item EVALUAREA ACHIZIŢIILOR STUDENŢILOR PRIN TESTE SUMATIVE(CEP USM, 2012) Bîrnaz, NinaUn interes deosebit în învăţământul universitar prezintă evaluarea sumativă /cumulativă. Evaluarea sumativă identifică rezultatele învăţământului, materializate în competenţele achiziţionate de către studenţi. Cea mai utilizată tehnică de evaluare utilizată în cadrul testărilor intermediare şi a examenelor scrise este testul sumativ. Funcţionalitatea pedagogică a unui test sumativ este determinată de reperele teoretice care stau la baza elaborării acestuia. În acest articol sunt prezentate repereleteoretice în elaborarea testelor sumative, şanume: proiectarea matricei de specificaţii, formularea obiectivelor de evaluare, respectarea regulilor de elaborare a itemilor, elaborarea schemei de notare. Respectarea rigorilor în procesul de elaborare a testelor sumative, presupune asigurarea caracteristicilor testului şi evaluarea obiectivă a achiziţiilor studenţilor.Item STIMULAREA ACTIVITĂŢILOR DE ÎNVĂŢARE PRIN EVALUARE(CEP USM, 2011) Roga, VictoriaThe assessment is involved in every moment of teaching and is an important component of the educational process. Chosen and applied correctly, the evaluative strategies ef fectively contribute to stimulating learning activities.Item ATITUDINEA STUDENŢILOR FAŢĂ DE EVALUAREA REZULTATELOR MUNCII SALE(CEP USM, 2008) Repida, TatianaDans cet article l'auteur décrit les résultats d’un sondage à propos de l’attitude des étudiants vis- à -vis de l’évaluation des résultats de leur travail.Item EVALUAREA CRITERIALĂ PRIN DESCRIPTORI – O NOUĂ VIZIUNE ASUPRA EVALUĂRII DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR DIN REPUBLICA MOLDOVA(CEP USM, 2019) Dabija, AnaEvaluarea criterială prin descriptori implementată la treapta învăţământului primar va contribui la schimbarea de accente în percepţiile elevilor şi ale părinţilor acestora privind rezultatele la învăţătură. Achiziţiile şi capacităţile formate elevilor în procesul de studii vor deveni puncte-cheie; or, calificativele vor exprima doar nivelul la care se poziţionează aceştia la un moment dat.Item ROLUL ŞI POSIBILITĂŢILE FORMATOARE ALE EVALUĂRII ÎN PROCESUL DE INSTRUIRE BAZAT PE REALIZAREA DE PROIECTE(Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2017) Dandara, OtiliaEvaluarea este una dintre ipostazele instruirii, conectată direct la procesul de învăţare şi predare. Din punctul de vedere al rolului educaţiei în societate, învăţarea este determinantă, deoarece asigură realizarea scopului educaţiei: pregătirea pentru integrarea socială şi profesională, dar nu putem diminua rolul predării şi, mai ales, al evaluării, care asigură conexiunea inversă internă şi externă şi îndeplinește multiple funcţii. Designul unui proces didactic este influenţat de paradigmă, model educaţional care reclamă ajustarea într-un anumit mod a relaţiei dintre predare, învăţare şi evaluare. În condiţiile actuale, se impune ca eficient modelul constructivist-social, care realizează conexiunea dintre realitate şi învăţare, fapt ce necesită aplicarea anumitor strategii, precum proiectul: în cadrul acestuia, evaluarea poate fi realizată prin modalităţi care pun în valoare implicarea celui ce învaţă.Item PROVIDING EFFECTIVE FEEDBACK AND CORRECTING ERRORS IN THE EFL CLASSROOM(CEP USM, 2019) Dulicher, OlgaProviding feedback and correcting errors to learners on their performance is an important aspect of teaching. In the traditional educational environment the errors made by the students are frequently corrected and given feedback, because the focus of classroom instruction is on accuracy. Giving feedback and correcting errors may serve not only to let learners know how well they have performed, but also to increase motivation and build a supportive classroom environment. In this context, this paper aims at highlighting the importance of feedback, some key areas including what is error and feedback, types and models of feedback, attitudes towards errors and some feedback strategies.Item EVALUAREA – COMPONENTĂ A PROCESULUI DE INSTRUIRE ÎN CONTEXTUL ASIGURĂRII CONEXIUNII ȘI CONTINUITĂȚII ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL SUPERIOR(CEP USM, 2018) Repida, Tatiana; Paiu, Mihail; Țurcanu, Carolina; Vasilache, CorinaÎn prezentul articol se examinează evaluarea în contextul asigurării conexiunii și continuității în procesul de instruire în școala superioarăItem ORGANIZAREA PROCESULUI DIDACTIC ÎN ŞCOALA SUPERIOARĂ DIN PERSPECTIVA CONEXIUNII ŞI CONTINUITĂŢII METODOLOGIEI DE PREDARE-ÎNVĂŢARE(CEP USM, 2017) Repida, Tatiana; Paiu, Mihail; Țurcanu, CarolinaÎn articol sunt analizate opiniile studenţilor privind procesul de instruire în învăţământul superior, referitor la metodologia predării-învăţării. Studiul realizat empiric denotă că continuitatea în aplicarea metodologiei didactice constă în conștientizarea de către cadrele didactice a caracterului dinamic al metodologiei instruirii: diversificarea și combinarea strategiilor didactice în raport cu profilul de pregătire a specialiștilor, finalitățile/competențele, conținuturile, caracteristicile individuale ale studentului, experiențele acumulate, condițiile în care se desfășoară procesul educațional.Item STRATEGII DE EVALUARE INDIVIDUALĂ ŞI INSTITUŢIONALĂ A CADRELOR DIDACTICE(CEP USM, 2016) Platon, CarolinaPrezentul articol reflectă procesul managerial de evaluare a cadrelor didactice, ilustrat prin strategii concrete şi exemple reprezentative.