2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    PROGRAM DE LICENȚĂ „DREPT” CU APLICAREA METODEI DE ÎNVĂȚARE BAZATĂ PE PROBLEME, REALITĂȚI, RECOMANDĂRI ȘI OBIECTIVE
    (CEP USM, 2017) Zamfir, Natalia; Țurcan, Liliana
    Acest articol are ca obiectiv descrierea elementelor-cheie ale programului-pilot elaborat și implementat la specialitatea „Drept” începând cu anul de studii 2017-2018. Acest program-pilot este axat pe metoda învăţare bazată pe probleme (problem based learning: PBL), fiind remodelat în cadrul proiectului Erasmus+ „Introducerea metodelor de învăţare bazată pe probleme în Moldova: Sporirea competitivității şi angajabilităţii studenților”. Sunt dezvăluite necesitățile ce au determinat reproiectarea programului existent, fiind luate în considerare bunele practici ale universităților europene. De asemenea, sunt evidențiate unele recomandări pentru viitor cu privire la modalitățile de aplicare a metodei PBL în cadrul programului-pilot.
  • Thumbnail Image
    Item
    ASPECTE-CHEIE PRIVIND APLICAREA METODEI DE ÎNVĂŢARE BAZATĂ PE PROBLEME
    (CEP USM, 2017) Vidaicu, Mihaela; Țurcanu, Liliana; Zamfir, Natalia
    Prezentul articol se axează pe analiza și sinteza literaturii de specialitate privind aplicarea metodei de învățare bazate pe probleme (Problem Based Learning). Se relevă că, în contextul implementării Proiectului „Introducerea metodelor de învățare bazată pe probleme în Moldova: Sporirea competitivităţii şi angajabilităţii studenţilor” („Introducing Problem Based Learning in Moldova: Toward Enhancing Students: Competitiveness and Employability"), finanțat în cadrul programului European Erasmus +, se impune ca necesară revizuirea programului de studii la specialitatea Drept. Bunele practici descrise și analizate în literatura de specialitate oferită de managementul proiectului ne permite să înțelegem care sunt aspectele-cheie ale aplicării modelului PBL în cadrul instituțiilor de învățământ superior.