2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
2 results
Search Results
Item ACTIVITATEA INDEPENDENTĂ A STUDENTULUI PRIN PRISMA EVALUĂRII FORMATIVE(CEP USM, 2016) Spînu, Valeria; Bîrnaz, NinaObiectivul principal al acestui studiu constăîn identificarea şi analiza esenţei şi specificului activităţii independente a studentului (AIS) prin prisma evaluării formative în învăţământul universitar. Activitatea independent a studentului contribuie la realizarea eficientă a finalităţilor educaţionale şi la formarea competenţelor lui profesionale, în condiţiile unei planificări eficiente din partea profesorului şi a studentului. Evaluarea formativă vizează îmbunătăţirea activităţii independente a studentului, în cazul în care profesorul şi studentul interacţionează între ei, în baza unui feedback formativ oportun şi suportiv. Evaluarea formative permite reglarea interactive a AIS; astfel, studentul poate să automonitorizeze activitatea independentă, iar profesorul – să adapteze strategia de predare. Eficienţa AIS depinde de colaborarea actorilor educaţionali – profesorul şi studentul, fiecare având rolul său specific în activitatea independentă a studentului. Îmbunănăţirea formării profesionale şi eliminarea cauzelor care blochează acest proces constă în utilizarea în mod eficient, de către cadrele didactice şi studenţi, a strategiei activităţii independente a studentului prin prisma profesorului şi a studentului. Ameliorarea AIS este posibilă prin îmbunătăţirea evaluării formative în învăţământul universitar.Item EVALUAREA FORMATIVĂ – DEZIDERAT ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL UNIVERSITAR(CEP USM, 2016) Bîrnaz, Nina; Spînu, ValeriaÎn ultimul timp au luat amploare cercetările cu referire la evaluarea formativă. Prezenţa constantă a evaluării formative în învăţământul universitar explică, fără îndoială , locul central al acesteia în procesul instructiv-educativ. Evaluarea formative apare ca o strategie nouă în educaţia postmodernă, are permite studenţilor să-şi dezvolte competente pentru a deveni autonomi în învăţare. Evaluarea formative prezintă valoare în învăţământul universitar, reieşind din caracterul ei de diagnoză, remediere şi corecţie a procesului de predare–învăţare. Fiind axatăpe învăţare, evaluarea formativă este importantă în învăţământul universitar datorită feedback-ului realizat între profesori şi studenţi; în rezultat, evaluarea formativă reprezintă, pe de o parte, remedierea procesului didactic pentru atenuarea dificultăţilor întâmpinate de către studenţi şi, pe de altăparte, reglarea procesului de predare–învăţare. Evaluarea formativăîn învăţământul universitar cuprinde în centrul său de interes câteva momente-cheie / strategii: precizarea metodologiei de evaluare formativă(stabilirea sistemului de sarcini didactice în context taxonomic / a între-bărilor pertinente obiectivelor de evaluare; adaptarea metodelor corespunză toare activităţii de evaluare), monitorizarea lucrului individual al studenţilor, evaluarea reciprocă şi autoevaluarea, realizarea feedback-ului obiectiv-pozitiv. Calitatea evaluării în învăţământul universitar este determinată, într-o oarecare măsură, de dezvoltarea profesională a cadrelor didactice în stabilirea unui sistem de strategii practic–aplicative în procesul de evaluare formativă, aceasta din urmăfiind un instrument util ce permite adaptarea şi reglarea procesului de predare–învăţare.