2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    PROFILUL PROFESIONAL DE PERSONALITATE AL STUDENŢILOR DIN PERSPECTIVA NIVELULUI DE DEZVOLTARE A INTELIGENŢEI SOCIALE
    (CEP USM, 2022-11-29) Paladi, Oxana; Ilicciev, Maxim
    În prezent, instituțiile de învățământ oferă o multitudine de posibilități de a obține diverse cunoștințe de natură profesională, fără a se concentra pe probleme serioase de interacțiune (în cazul studenților). În condițiile actualului mediu social în continuă schimbare, fiecare își dorește să găsească un loc potrivit în cadrul societății căreia îi aparține, un loc în care să-și poată demonstra potențialul și unde acesta să fie exploatat, unde se va simți apreciat și în siguranță, unde își va putea continua evoluția psihosocială, plină de satisfacții personale. Astfel, ne-am propus să cercetăm studenții din învățământul superior, din perspectiva relației dintre profilul profesional de personalitate și nivelul de dezvoltare a inteligenței sociale, fapt ce ne-a permis să dezvoltăm un model explicativ al raportului dat.
  • Thumbnail Image
    Item
    PROFILUL PROFESIONAL DE PERSONALITATE AL STUDENȚILOR ÎN FUNCȚIE DE NIVELUL DEZVOLTĂRII INTELIGENȚEI SOCIALE
    (CEP USM, 2022) Ilicciev, Maxim
    În acest articol este prezentat profilul profesional de personalitate al studenților în funcție de nivelul dezvoltării inteligenței sociale. Actualmente, la nivel național, instituţiile de învăţământ superior generează o multitudine de oportunități destinate obţinerii diverselor cunoştinţe de natură profesională, în lipsa concentrării pe probleme grave în relaționare și comunicare. Umanizarea procesului instructiv-educativ este corelată în mod direct cu creşterea numărului de sarcini și discipline, subiectul cărora este individul şi societatea. Devenirea profesională este rezultatul unei pregătiri speciale, al educației și autoeducației, al autodeterminării, instruirii și autoinstruirii. Aceasta este o stare psihologică, activ-acțională a personalității, calitatea sa complexă, un sistem de proprietăți integrate. Tipul respectiv al devenirii coordonează activitatea personalității și asigură eficacitatea acesteia. O condiție importantă pentru obținerea succesului în plan profesional este inteligența socială dezvoltată, reprezentând un indicator al nivelului de autorealizare, sugerând prezența oportunităților și a unui tip special de formațiuni sistemice de ordin relațional-valoric.