2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
1 results
Search Results
Item COMPETENŢA – ABORDARE SITUAŢIONALĂ, STRUCTURALĂ ŞI METODOLOGICĂ(CEP USM, 2018) Guțu, VladimirÎn articol este analiza tă problema „competenţelor”din diferite perspective: clarificărilor conceptuale, abordărilor situaţională şi structurală, metodologică şi acțională. Accentul este pus pe stabilirea conexiunilor dintre diferite categorii şi tipuri de competenţe, dar şi pe identificarea mecanismelor de proiectare a competenţelor specifice disciplinelor şcolare. Demersul inovativ al abordărilor propuse ţine de conceptualizarea tridimensională a competenţei (logica acţiunii, logica curriculară, logica învăţării)şi de cea bidimensională (logica priorităţii tipurilor de activitățiîn raport cu direcţiile de dezvoltare a personalității şi/sau invers, logica priorității domeniilor de dezvoltare a personalității cu tipurile de activităţi în cadrul unui domeniu de cunoaştere).