2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
2 results
Search Results
Item SCHIMB DE EXPERIENTA SI BUNE PRACTICI PRIVIND EDUCATIA FINLANDEZA, CENTRATA PE PROFESOR SI PE ELEV(Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2018) Goraș-Postică, VioricaÎn articol se analizează rezultatele unei vizite de studiu în Finlanda, întreprinse recent de un grup de manageri şi profesori, pentru a cunoaşte în detalii sistemul educaţional şi contextul în care acesta s-a dezvoltat şi a atins performanţe remarcabile. Se prezintă mai multe priorităţi politice vizavi de educaţie şi de centrarea ei pe elev şi pe profesor, deopotrivă. De asemenea, se scot în evidenţă diverse practici pozitive, relevante pentru îmbunătăţirea învăţământului din Republica Moldova, la etapa actuală.Item DIMENSIUNI INTERCULTURALE IN CONTEXT EDUCATIONAL POLONEZ(Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2019) Goraș-Postică, VioricaArticolul este un studiu eseistic asupra rezultatelor observării, studiilor de caz şi cercetării literaturii de specialitate, în cadrul celei de a XII-a ediţie a şcolii de vară de la Universitatea ”Elena Grzegorzewska” din Varşovia, iniţiată şi coordonată de Catedra UNESCO ”Janusz Korczak”, în baza unui proiect UNESCO. Tematica cercetărilor prezentate şi discutate, precum şi a activităţilor de instruire este legată de asigurarea egalităţii de gen şi a egalităţii copiilor prin discursul liberal şi conservativ, cu implicaţii sociale şi lingvistice. Referinţele specifice la bunele practici şcolare din contextul actual polonez, dar şi la problemele cu care se confruntă cercetarea pedagogică, provoacă cititorul să descopere unele aspecte problematice şi să îşi extindă orizontul şi perspectivele de abordare a subiectelor analizate de autoare.