2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
2 results
Search Results
Item SCHIMB DE EXPERIENTA SI BUNE PRACTICI PRIVIND EDUCATIA FINLANDEZA, CENTRATA PE PROFESOR SI PE ELEV(Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2018) Goraș-Postică, VioricaÎn articol se analizează rezultatele unei vizite de studiu în Finlanda, întreprinse recent de un grup de manageri şi profesori, pentru a cunoaşte în detalii sistemul educaţional şi contextul în care acesta s-a dezvoltat şi a atins performanţe remarcabile. Se prezintă mai multe priorităţi politice vizavi de educaţie şi de centrarea ei pe elev şi pe profesor, deopotrivă. De asemenea, se scot în evidenţă diverse practici pozitive, relevante pentru îmbunătăţirea învăţământului din Republica Moldova, la etapa actuală.Item DE LA DIDACTICA ŞCOLARĂ LA CEA UNIVERSITARĂ ŞI ANDRAGOGIE: REPERE PENTRU ASIGURAREA CONTINUITĂŢII STUDIILOR UNIVERSITARE LA NIVEL DE TEHNOLOGIE DIDACTICĂ(CEP USM, 2017) Goraș-Postică, VioricaÎn articol este abordată problematica asigurării continuităţii studiilor universitare la nivel de tehnologie didactică, în baza elementelor constitutive principiale din didactica universitară şi andragogie. Aşa cum didactica universitară preia anumite elemente din didactica şcolară, adaptându-le în mod creativ la specificul învăţării tinerilor, andragogia oferă tehnologii preţioase pentru instruirea calitativă prin intermediul programelor de masterat, la care în ultimul timp se înscriu tot mai mulţi adulţi candidaţi şi chiar persoane de vârsta a treia.Calificarea profesională avansată prin competenţe funcţionale în multiple contexte de pe piaţa muncii constituie finalitatea de bază în reformarea continuă a învăţământului superior.