2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
1 results
Search Results
Item ROLUL ŞI POSIBILITĂŢILE FORMATOARE ALE EVALUĂRII ÎN PROCESUL DE INSTRUIRE BAZAT PE REALIZAREA DE PROIECTE(Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2017) Dandara, OtiliaEvaluarea este una dintre ipostazele instruirii, conectată direct la procesul de învăţare şi predare. Din punctul de vedere al rolului educaţiei în societate, învăţarea este determinantă, deoarece asigură realizarea scopului educaţiei: pregătirea pentru integrarea socială şi profesională, dar nu putem diminua rolul predării şi, mai ales, al evaluării, care asigură conexiunea inversă internă şi externă şi îndeplinește multiple funcţii. Designul unui proces didactic este influenţat de paradigmă, model educaţional care reclamă ajustarea într-un anumit mod a relaţiei dintre predare, învăţare şi evaluare. În condiţiile actuale, se impune ca eficient modelul constructivist-social, care realizează conexiunea dintre realitate şi învăţare, fapt ce necesită aplicarea anumitor strategii, precum proiectul: în cadrul acestuia, evaluarea poate fi realizată prin modalităţi care pun în valoare implicarea celui ce învaţă.