2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    PROFILURI PSIHOSOCIALE ALE CADRELOR DIDACTICE STABILE / INSTABILE EMOȚIONAL
    (CEP USM, 2019) Cerlat, Raisa
    În articol este reflectată conceptualizarea profilurilor psihosociale ale cadrelor didactice stabile/instabile emoțional și caracteristica acestora prin prisma diferențelor semnificative înregistrate. Este elucidat impactul real al stabilității emoționale în activitatea profesională (dar și personală) a cadrelor didactice din învățământul primar.
  • Thumbnail Image
    Item
    INTERFERENȚE ALE SINDROMULUI BURNOUT ȘI SATISFACȚIEI ÎN MUNCĂ ÎN MEDIUL EDUCAȚIONAL
    (CEP USM, 2018) Cerlat, Raisa
    Articolul prezintă o abordare praxiologică a problematicii burnout și a satisfacției în muncă în mediul educațional. Este conturată conjunctura factorilor profesionali stresanți și sunt analizate rezultatele obținute de către cadrele didactice pentru fiecare dintre componentele sindromului burnout: epuizare emoțională, reducerea realizărilor profesionale și depersonalizare. Este elucidat nivelul satisfacției generale, dar și fațetare, în munca profesională și este evaluat statistic impactul satisfacției în muncă în prevenirea sindromului burnout al cadrelor didactice.
  • Thumbnail Image
    Item
    ADAPTAREA SOCIAL - PSIHOLOGICĂ A CADRELOR DIDACTICE STABILE/INSTABILE EMOȚIONAL
    (CEP USM, 2018) Cerlat, Raisa
    În articol este efectuată analiza importanței stabilității emoționale în adaptarea social -psihologică a cadrelor didactice din învățământul primar. Rezultatele cercetării denotă existența diferențelor semnificative între cele două grupuri de cadre didactice–stabile/instabile emoțional , cele instabile emoțional demonstrând un nivel mai scăzut al adaptării.Ipoteza,potrivit căreia stabilitatea emoțională contribuie la creșterea nivelului adaptării social-psihologice, a fost confirmată.