2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Thumbnail Image
    Item
    CONSTRUCTIVISM, GAMIFICATION, ÎNVĂȚARE
    (CEP USM, 2023) Pascu, Mara-Sînziana; Șoitu, Laurențiu
    Opțiunea pentru pespectiva constructivistă de fundamentare a articolului este încurajată, în principal, de distincția dintre constructivism și obiectivism privind construirea cunoaşterii înseși (Tam, Maureen, 2000), de importanța celor două dimensiuni ale constructivismului: cognitiv şi social pe seama cărora se întâlnesc mai toți specialiștii (Piaget, 1950, Vîgotski, 1933, Kommers& Mayes, 1992, Von Glasersfeld, 1994). Învăţarea este, așadar, cunoaştere construită împreună (L. Șoitu, 2019) şi nu există în afara minţii umane (Duffy, T. M. &Jonassen, D. H, 1991). Jocul, prin menirea sa, de apropiere și implicare a „jucătorului” în realitate, facilitează atât cunoașterea, cât și drumul spre experiență, iar constructivismul devine important în condițiile noilor tehnologii, care pot pune în legătură pe elevi pentru colaborare, dar pot genera și izolarea lor. Gamification devine o veritabilă sursă de implicare, apropierea de realitate prin pași mici, deoarece jucarea cu rol didactic este învățarea prin asumare, motivare maximă.