2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/49

Browse

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Thumbnail Image
    Item
    Educația informală - practică comunicațională și relațională
    (CEP USM, 2024) Posțan, Liliana
    Funcția educației de a pune în relații persoane, de a crea conexiuni între oameni, faptele, ideile acestora, procese se realizează prin comunicare, în special prin comunicarea relațională, cum o numește Jacques Salome. Cele mai semnificative influențe educaționale informale se produc prin mesajele emise de mass-media, mai actual de social media, dar si de comunicarea habituală, instituțională, intenționată sau spontană. Or, aceste influențe, trebuie urmărite pentru a reduce impactul lor negativ asupra receptorilor sau emițătorilor de mesaje. În articol analizăm educația informală ca practică comunicațională și relațională.
  • Thumbnail Image
    Item
    State responses to counter disinformation in USA, Greece and Republic of Moldova
    (CEP USM, 2024) Marousis, Theofilos
    In several countries, there are voices that ask for government to take steps to restrict information falseness, reduce the news that misrepresent reality and restore people’s trust in media. In USA, legislation is introduced regarding political advertisement, public’s protection from deceptive practices and audience manipulation. Greece endeavors for digital transformation across the spectrum of the public sector, which will promote to have eventually more valid and transparent information flow. The Republic of Moldova is making legislation reforms to modernize its policies and create a more stable environment that potentially brings her closer to the European reforms. In this article, we focus on public policies against disinformation in three different countries including United States, Greece and Moldova. Each state applies its own approach in order to deal with the problem.
  • Thumbnail Image
    Item
    Participation of diaspora representatives in context of professionalization lessons for journalists: characteristics and trends
    (CEP USM, 2024) Deleu, Ecaterina
    The article refers to the development of the concept of professionalization lessons, with a focus on the contribution that the involvement of diaspora representatives can have in this kind of events and other activities organized for students. For the most part, the article refers to graduates of the Faculty of Journalism and Communication Sciences, of Moldova State University, involved in some newsrooms abroad and also experts in the field. These activities have already become a tradition at the faculty and could contribute to building bridges, communication platforms, for the exchange of good practices, for expertise and skills development. In the last 10 years, the number of these activities has been constantly increasing. In this way, the experiences of the invited people are valued in the country of origin, with the aim of knowledge transfer, having a diverse format: professionalization lessons, workshops, book launches, trainings, etc.
  • Thumbnail Image
    Item
    ACTUALITATEA ȘI NECESITATEA PROFESIEI DE A INFORMA
    (CEP USM, 2023) Antoci, Arina
    Articolul reia discuția referitor la faptul că informarea este un aspect esențial al vieții noastre. Comunicarea, la fel ca forma sa specializată – informarea, constituie în esență un transfer de semnificații. Primim, culegem, prelucrăm, extragem ori consumăm informații când stăm de vorbă cu cineva, când contemplăm un obiect de artă, când ascultăm muzică ori citim, când ascultăm o comunicare verbală ori când privim ceva pur și simplu, când discutăm ori scriem, când ne gândim dacă să ne așezăm mai aproape ori mai departe de cineva, să atingem ceva sau pe cineva etc. Totul semnifică, inclusiv prezența fizică pură, corpul.
  • Thumbnail Image
    Item
    GENERAȚII CONTEMPORANE (BABY BOOMERS, X, Y, Z, ALPHA) ȘI FORME SPECIFICE DE COMUNICARE
    (CEP USM, 2022) Tacu, Mariana
    În diferite perioade de timp, comunicarea a fost reprezentată de anumite particularități, care reflectă într-o anumită măsură identitatea unei societăți, dar și formele specifice de a comunica ale anumitor generații. Într-o societate de tip network putem primi diverse identități, reprezentate de profiluri funcționale în cadrul anumitor comunități virtuale, la care putem adera ținând cont de mediu, vârstă, interese, domeniul de activitate etc. În prezent, putem vorbi de cinci generații contemporane (Baby Boomers, X, Y, Z, Alpha) din perspectiva transformărilor la care au asistat și care, incontestabil, au influențat modul de viață al acestora, la nivel cognitiv, afectiv și comportamental. Varietatea factorilor ce contribuie la formarea mentalității unei generații este una foarte mare. Cei de natură comunicativă determină modul în care se utilizează un cod non-afin, canalul de interferență și este analizat contextul. Problema identităţii unei generații în contextul comunicării în societatea informaţională este strâns legată de un anumit „cine?”, reprezentat de o generație sau alta, cu o identitate atât reală, cât și virtuală, în continuă evoluţie.
  • Thumbnail Image
    Item
    COMUNICAREA GUVERNAMENTALĂ DIN REPUBLICA MOLDOVA PE NEW MEDIA
    (CEP USM, 2016) Buludov, Iulia
    In today’s world the impact of new communicational technologies at the economic, social and political level cannot be ignored anymore. Political crisis that has happened at the beginning of 2016 in the Republic of Moldova has proved that governmental structures haven’t yet established friendly relations with new media, which are now omnipresent in every citizen’s life. Since the “Twitter Revolution” in 2009 until today new media plays a big role in the socio-political life of Moldova and trigger crises. This research reflects on how new media has developed lately in the Republic of Moldova and analyses the quality of digital communication among public structures.
  • Thumbnail Image
    Item
    CADRU GENERAL PENTRU FOLOSIREA TEHNICILOR DIN JOCURI VIDEO ÎN PROCESUL DE SCHIMBARE ORGANIZAŢIONALĂ
    (CEP USM, 2016) Mic, Tudor
    În acest articol studiem felul în care tehnicile din jocuri video pot fi folosite în procesul de schimbare organizaţională din perspectiva comunicării organizaţionale, cu obiectivul de a eficientiza schimbarea şi de a integra în contextul organizaţional noile elementele schimbate, fără a avea un impact cultural care să perturbe activitatea. Modelul teoretic propus are la bază un studiu documentar efectuat în două domenii diferite: cel al schimbării organizaţionale şi cel al Gamification. Pentru a putea ajunge la o soluţie mai complex şi mai generală, am ales specificul cercetării calitative, dar ţinând cont de rezultatele altor cercetări cantitative făcute în literatura de specialitate. Contribuţia principală în domeniul schimbării organizaţionale a acestei cercetări este încercarea de a stabili structura generalăa unui model teoretic pentru felul în care putem folosi Gamification în procesul de schimbare organizaţională şi pentru momentul când o astfel de abordare este oportună.