RECONSIDERAREA TEORIEI COMPORTAMENTULUI CONSUMATORULUI

Thumbnail Image

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

CEP USM

Abstract

Cu certitudinea că menirea majoră a profesorului, dar și a omului de știință nu se rezumă doar la „a face educație”, ci și la aceea de a „deschide mintea tinerilor”, ne-am propus să dezbatem unele exigențe științifice pretinse consumatorului, existente în majoritatea manualelor de teorie economică. Avem în vedere teoria comportamentului consumatorului, mai bine zis: axiomele pe care se bazează teoria alegerii consumatorului și curbele de indiferență, care „pretind” că reușit ilustrează grafic preferințele consumatorului. Erorile identificate: contradicții în termeni, pleonasme, definiții și relații cauzale incorecte, omiterea unor daturi, compromit justa cunoaștere a comportamentului consumatorului și în consecință – obținerea unui mod temeinic și bine consolidat de gândire economică din partea tinerilor preocupați de raționamentele economice.
With the certainty that the major mission of the educator, as well as of the researcher is not only to "teach", but also to "open the minds of youthful individuals", we set out to wrangle about a few existing logical necessities for the buyer in the course notes of economic theory. We consider the hypothesis of consumer behavior, or maybe: the sayings on which the hypotheses of consumer choice are based and the impassion bends that "claim" that it effectively outlines the consumer's preferences. Identified errors: inconsistencies in terms, pleonasms, erroneous definitions and causal connections, exclusion of information, which compromise reasonable information of consumer behavior and, thus, getting an exhaustive and well-established way of financial considering from youthful individuals concerned with financial thinking.

Description

Keywords

alegere, acțiune umană, liber arbitru, preferință demonstrată, utilitate scontată, tranzitivitate, echivalență, curbă de indiferență, punct de referință, eroare teoretic indusă

Citation

TABARCEA, Ala. Reconsiderarea teoriei comportamentului consumatorului. In: Studia Universitatis Moldaviae: Seria Ştiinţe economice și ale comunicării. 2022, nr. 11(02), pp. 33-40. ISSN 2587-4446.10.5281/zenodo.7310162

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By