GHIDAREA ÎN CARIERĂ: REPERE CONCEPTUALE DETERMINATE DE CONTEXTUL SOCIOECONOMIC AL PROCESULUI EDUCATIONAL
Date
2012
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Centrul Educaţional Pro Didactica
Abstract
Ghidarea în carieră constituie un aspect al procesului educaţional care are drept finalitate formarea competenţelor ce facilitează integrarea socioprofesională. Ghidarea în carieră este un demers continuu şi nu se efectuează doar în adolescenţă. Pentru a-i asigura eficienţă, este necesară o influenţă educativă sistemică şi sistematică, orientată spre
realizarea obiectivelor-cadru. Prin intermediul acesteia, factorul educaţional susţine persoana în proiectarea carierei.
Career guidance is an aspect of educational process which has the purpose of skills training that facilitates socio-professional integration. Career guidance is a continuous process and does not occur only in adolescence. To ensure its efficiency requires a systemic and systematic influence, oriented towards framework objectives. Through career guidance, educational factor support the person in career planning.
Career guidance is an aspect of educational process which has the purpose of skills training that facilitates socio-professional integration. Career guidance is a continuous process and does not occur only in adolescence. To ensure its efficiency requires a systemic and systematic influence, oriented towards framework objectives. Through career guidance, educational factor support the person in career planning.
Description
Keywords
procesul educațional, ghidarea în carieră
Citation
DANDARA, Otilia. Ghidarea în carieră: repere conceptuale determinate de contextul socioeconomic al procesului educational. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională. 2012, nr. 2-3(72-73), pp. 10-15. ISSN 1810-6455.