RESEARCH OF THE BEHAVIOR OF THE CONSUMER ABOUT ELECTRIC CARS
Date
2020
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ULIM
Abstract
This research performs an analysis of existing studies and theories to
identify different purchasing decision criteria for electric vehicles. A quantitative empirical
study was conducted on the importance of certain attributes of the vehicle, in which consumers
living in the Republic of Moldova are examined. The conceptual model used in this paper is the
“Technology Acceptance Model” (TAM), which is extended by variables derived from other
models, such as “The way innovation is disseminated” and “Theory of planned behavior”. The
article is also written based on a quantitative research on a sample of 100 people. Conclusions
were drawn regarding the research hypotheses.
Această cercetare realizează o analiză a studiilor și teoriilor deja existente pentru a identifica diferite criterii de decizie de cumpărare referitoare la vehiculele electrice. Fiind realizat un studiu empiric cantitativ asupra importanței anumitor atribute ale vehiculului, în cadrul căruia sunt examinați consumatorii care locuiesc în Republica Moldova. Modelul conceptual utilizat în această lucrare este „Modelul de acceptare a tehnologiei” (TAM), care este extins prin variabile derivate din alte modele, cum ar fi „Modul de difuzare a inovației” și „Teoria comportamentului planificat”. De asemenea, articolul este scris în baza unei cercetări cantitative pe un eșantion de 100 oameni. Au fost trasate concluzii referitoare la ipotezele cercetării.
Această cercetare realizează o analiză a studiilor și teoriilor deja existente pentru a identifica diferite criterii de decizie de cumpărare referitoare la vehiculele electrice. Fiind realizat un studiu empiric cantitativ asupra importanței anumitor atribute ale vehiculului, în cadrul căruia sunt examinați consumatorii care locuiesc în Republica Moldova. Modelul conceptual utilizat în această lucrare este „Modelul de acceptare a tehnologiei” (TAM), care este extins prin variabile derivate din alte modele, cum ar fi „Modul de difuzare a inovației” și „Teoria comportamentului planificat”. De asemenea, articolul este scris în baza unei cercetări cantitative pe un eșantion de 100 oameni. Au fost trasate concluzii referitoare la ipotezele cercetării.
Description
Această publicație este elaborată în cadrul proiectului
„Сonsolidarea
achizițiilor publice durabile în Republica Moldova” 20.80009.7007.15,
finanțat din Bugetul de Stat în cadrul Programului de Stat (2020
-
2023)
Keywords
consumer, consumator
Citation
BUZDUGAN, Adriana. Research of the behavior of the consumer about electric cars. In: EcoSoEn. 2020, nr. 3-4, pp. 58-71. ISSN 2587-344X.