INSTRUMENTE EFICIENTE DE IMPLEMENTARE A PREVEDERILOR PROCESULUI BOLOGNA ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL SUPERIOR NAŢIONAL

Thumbnail Image

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

CEP USM

Abstract

În articol este abordat impactul proiectelor TEMPUS ca o istorie de succes pentru Republica Moldova, fiind cel mai durabil program de susţinere a reformei învăţământului superior prin care s-a reușit: reforma curriculară, dezvoltarea guvernanţei universitare, fortificarea celor trei cicluri de studii –licenţă, masterat, doctorat; dezvoltarea mecanismului naţional de asigurare a calităţii în învăţământul superior; dezvoltarea autonomiei universitare şi perfecţionarea sistemului de gestionare a universităţilor; ajustarea formării specialiștilor la necesităţile pieţei muncii;crearea de parteneriate dintre mediul academic şi cel economic; fortificarea componentei de învăţare pe tot parcursul vieţii etc.
The article addresses the impact of TEMPUS projects as a success story for the Republic of Moldova, being the most durable program to support the higher education reform through which it succeeded: curricular reform, the development of university governance, the strengthening of the three cycles of studies -bachelor's, master's, doctorate; development of the national mechanism of quality assurance in higher education; development of university autonomy and improvement of the university management system; adjusting the training of specialists to the needs of the labor market, creating partner-ships between the academic and the economic environment; strengthening the lifelong learning component, etc

Description

Keywords

autonomie universitară, guvernare universitară, asigurarea calității, proiectul TEMPUS, university autonomy, university governance, TEMPUS projects, reforme învăţământului, calităţea în învăţământul superior, învățământul superior, Procesul Bologna

Citation

VELIȘCO, Nadejda. Instrumente eficiente de implementare a prevederilor procesului Bologna în învăţământul superior naţional. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educaţiei: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2020, nr. 5 (135). pp. 3-6. ISSN 1857-2103.

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By