INFLUIENȚA STĂRII DE URGENȚĂ ASUPRA DREPTULUI LA ÎNVĂȚĂTURA
Date
2020
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
Articolul reprezintă un studiu dedicat naturii dreptului la învățătură, importanței acestui drept și poziționării lui în cadrul drepturilor naturale și inalienabile ale omulu prin prisma reglementărilor naționale și internaționale. Scopul urmărit
de autori rezidă în determinarea impactului declarării stării de urgență asupra
dreptului la învățătură și în depistarea eventualelor încălcări aleacestui drept.
This article is a study dedicated to the nature of the right to education, the importance of this right and its position within the natural and inalienable rights of man through the prism of national and international regulations. The purpose of this article is to determine the impact of declaring a state of emergency on the right to education and to detect possible violations of this right.
This article is a study dedicated to the nature of the right to education, the importance of this right and its position within the natural and inalienable rights of man through the prism of national and international regulations. The purpose of this article is to determine the impact of declaring a state of emergency on the right to education and to detect possible violations of this right.
Description
Keywords
dreptul la învățătură, drepturi inalienabile, right to education, inalienable rights
Citation
CHIBAC, Natalia, POZNEACOVA, Veronica. Influiența stării de urgență asupra dreptului la învățătura. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe sociale: Sociologie. Asistență Socială. Drept. Științe Politice. Revistă științifică. 2020, nr. 8 (138). pp. 77 - 84. ISSN 1814-3199.