SELF - ESTEEM OF CHILDREN OF PRIMARY SCHOOL AGE . A COMPARATIVE ANALYSIS
Date
2019
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
The capacity for
self-knowledge and self
-
appreciation of children begins and develops from a young age. Young
school age is conducive to training, developing and engaging the ability to self
-
recognition
and objective self
-
esteem.
The objective self
-
appraisal capacity in pr
imary schools is formed in the process of communication of the initial pupils
with family members then with the school environment and the social environment, respectively. In this study we have
proposed to analyze the ability of primary school pupils to achieve a training program developed for young school children. The activities aimed to make young children to communicate more efficiently with peers, to improve self-esteem
and their interpersonal relationships.
Capacitatea copiilor de a se autocunoaște și autoapreci a începe și se dezvoltă de la o vârstă mică. Vârsta școlară mică este propice pentru formarea, dezvoltarea și antrenarea capacității de a se autocunoaște și autoaprecia obiectiv. La școlarii de vârstă mică capacitatea de autoapreciere obiectivă se formează în procesul de comunicare a ace stora inițial cu membrii familiei apoi cu mediul școlar și , respectiv, cu mediul social. În studiul de față ne- am propus să analizăm capacitatea școlarilor mici de a se autoaprecia obiectiv în urma realizării unui program de training elaborat pentru copiii de vârstă școlară mică. Activitățile au avut scopul de a eficientiza comunicarea școlarilor cu semenii, de a îmbunătăți autoaprecierea și de a ameliora relațiile interpersonale ale școlarilor de vârstă mică .
Capacitatea copiilor de a se autocunoaște și autoapreci a începe și se dezvoltă de la o vârstă mică. Vârsta școlară mică este propice pentru formarea, dezvoltarea și antrenarea capacității de a se autocunoaște și autoaprecia obiectiv. La școlarii de vârstă mică capacitatea de autoapreciere obiectivă se formează în procesul de comunicare a ace stora inițial cu membrii familiei apoi cu mediul școlar și , respectiv, cu mediul social. În studiul de față ne- am propus să analizăm capacitatea școlarilor mici de a se autoaprecia obiectiv în urma realizării unui program de training elaborat pentru copiii de vârstă școlară mică. Activitățile au avut scopul de a eficientiza comunicarea școlarilor cu semenii, de a îmbunătăți autoaprecierea și de a ameliora relațiile interpersonale ale școlarilor de vârstă mică .
Description
Keywords
pupils, self - esteem, communication, interpersonal relationship, autoapreciere, comunicare, relații interpersonale
Citation
TOLSTAIA, Svetlana, Roşca, Maria (2019). Self-esteem of children of primary school age. A comparative analysis. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică, nr. 5 (125), pp.175-181. ISSN 1857-2103