COMPLIANCE – INSTRUMENT DE CREȘTERE A VALORII COMPANIEI

Thumbnail Image

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

CEP USM

Abstract

Multe întreprinderi autohtone consideră că controlul intern și compliance nu sunt foarte importante pentru o afacere de succes, astfel nu doresc să - și irosească timpul sau finanţele pe compliance. În același timp, companiile occidentale demonstrează în practică că controlul competent prin compliance este sus ceptibil să genereze valoare adăugată acestora . Controlul construit în sfera de compliance arată , la rândul său, loialitate clienților, interesul și încrederea acționarilor și siguranţa entităţii economice, în ansamblu . Pentru companii, compliance este o garanție a protecției reputației, deoarece monitorizarea și controlul riscurilor reputaționale ale unei întreprinderi sunt stabilite , de obicei, prin compliance , care este perceput de sfera financiar ă internațională ca o instituție format ă cu mult timp în urmă. Pe piețele de capital mon diale, prezența complianceului într o organizație este privită pozitiv atât de autoritățile de reglementare internaționale din domeniu, cât și de investitorii instituționali. Pentru potențialii investi tori, controlul eficace din partea compliance sporește , cu siguranță , nivelul atractivității investiționale și fiabilitatea companiei.
Many domestic enterprises consider internal control and compliance as not very important for a successful business, so they donot want to spend time or finances on compliance. At the same time, Western companies in practice demonstrate that competent compliance control isabletogenerate added value. The built - up control in the sphere of compliance is, in its turn, the loyalty of the customers, the interest and trust of shareholders, and the trust of society as a whole. For companies, compliance control i s a guarantee of reputation protection, since monitoring and control of reputational risks of an enterprise are usually fixed for compliance and are perceived in the international financial compliance sphere as a long - established compliance institution. Wh en entering the world capital markets, the presence of compliance functions in an organization is viewed positively by both international regulators and investment financial organizations, and by institutional investors. For potential investors, effective compliance control certainly increases the level of investment attractiveness and reliability of the organization.

Description

Keywords

compliance, control, companie, reputaţie, company, risk, reputation

Citation

COVALI, O. Compliance–instrument de creșterea valorii companiei. Seria Științe exacte și economice: Matematică. Informatică. Fizică. Economie. Revistă științifică. 2018, nr.7 (117), pp. 101-104. ISSN 1857-2073.

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By