Forme de integrare a basmului în activitățile extrașcolare [Articol]

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

CEP USM

Abstract

Educația generală se construiește continuu, prin mijloacele specifice celor trei forme distincte ale sale: educația formală, educația nonformală (extrașcolară), educația informală, între care se stabilește o relație de complementaritate. Prin flexibilitatea proiectării, diversitatea formelor de organizare, limitarea spațiului alocat predării și prin evaluarea pozitivă (aprecierea reușitei), educația extrașcolară permite într-o mai mare măsură decât educația formală, centrarea pe elev a intervenției didactice și accentuarea caracterului pragmatic al cunoașterii teoretice. Oferind un model de interrelaționare între cunoștințe similar aceleia pe care viața o cere, basmul prezintă un potențial valoros pentru abordările interdisciplinare și transcurriculare prin care se urmărește dezvoltarea elevului din punct de vedere socio-emoțional, în spiritul valorilor umanitariste și în acord cu obiectivele educației pentru pace și dezvoltare durabilă. În articol, ilustrăm forme de integrare a basmului în activități de tip extrașcolar, valorificând rezultatele cercetării noastre experimentale privind efectele de ordin afectiv, cognitiv și volițional ale receptării basmului prin mijloacele specifice educației școlare.
General education is built continuously, through the specific means of its three distinct forms: formal education, non-formal (extracurricular) education, in-formal education, between which a relationship of complementarity is established. Through the flexibility of the design, the diversity of the forms of organization, the limitation of the space allocated to teaching and through the positive evaluation (appreciation of success), extracurricular education allows, to a greater extent than formal education, to center the didactic intervention on the student and to emphasize the pragmatic character of theoretical knowledge. Offering a model of interrelation between knowledge similar to that which life requires, the fairy tale presents a valuable potential for interdisciplinary and transcurricular approaches that aim for the development of the student from a socio-emotional point of view, in the spirit of humanitarian values and in accordance with the objectives of education for peace and sustainable development. In the article, we illustrate ways of integrating the fairy tale into extracurricular activities, capitalizing on the results of our experimental research on the affective, cognitive and volitional effects of receiving the fairy tale through the means specific to school education.

Description

Citation

UNGUREANU, Maria. Forme de integrare a basmului in activitațile extrașcolare. In: Educaţia şi învăţământul extraşcolar: elemente de convergenţă formal-nonformal: conferinţă ştiinţifică cu participare internaţională în domeniul învăţământului extraşcolar, ediţia a 2-a, Chişinău, 8-9 decembrie 2023. Chişinău: CEP USM, 2024, pp. 215-221. ISBN 978-9975-62-706-1.

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By