Correlation of the concepts innovative marketing and marketing of innovations in the context of promotion of goods and services
Date
2024
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
This article analyzes the relationship between the concepts of innovative marketing and marketing of innovations with an emphasis on their impact on the effective promotion of goods and services. It was found that innovation marketing and marketing of innovations are closely interrelated. Their relationship can be depicted as a form of mixed approach. Innovation marketing serves as a fundamental strategic approach that lays the foundation for the development and implementation of marketing strategies that are not limited to the area of innovation. On the other hand, marketing of innovations acts as a more practical component aimed at promoting innovations and innovative products on the market. This article presents a comparative analysis of these concepts, revealing their parallels, differences and synergistic aspects within the framework of promoting goods and services. The study highlights new approaches and strategies that promote the effective use of innovation marketing and marketing of innovations for advertising purposes.
Acest articol analizează relația dintre conceptele de marketing al inovației și marketing inovațional, punând accent pe impactul acestora asupra promovării efective a bunurilor și serviciilor. Sa constatat că marketingul inovației și marketingul inovațional sunt strâns legate între ele. Relația lor poate fi descrisă ca o formă de abordare mixtă. Marketingul inovațional servește ca o abordare strategică fundamentală care pune bazele dezvoltării și implementării strategiilor de marketing care nu se limitează la domeniul inovației. Pe de altă parte, marketingul al inovației acționează ca o componentă mai practică care vizează promovarea inovațiilor și a produselor inovatoare pe piață. Articolul prezintă o analiză comparativă a acestor concepte, dezvăluind paralelele, diferențele și aspectele sinergice ale acestora în cadrul promovării bunurilor și serviciilor. Studiul evidențiază noi abordări și strategii care promovează utilizarea eficientă a marketingului inovației și a marketingului inovațional în scopuri publicitare.
Acest articol analizează relația dintre conceptele de marketing al inovației și marketing inovațional, punând accent pe impactul acestora asupra promovării efective a bunurilor și serviciilor. Sa constatat că marketingul inovației și marketingul inovațional sunt strâns legate între ele. Relația lor poate fi descrisă ca o formă de abordare mixtă. Marketingul inovațional servește ca o abordare strategică fundamentală care pune bazele dezvoltării și implementării strategiilor de marketing care nu se limitează la domeniul inovației. Pe de altă parte, marketingul al inovației acționează ca o componentă mai practică care vizează promovarea inovațiilor și a produselor inovatoare pe piață. Articolul prezintă o analiză comparativă a acestor concepte, dezvăluind paralelele, diferențele și aspectele sinergice ale acestora în cadrul promovării bunurilor și serviciilor. Studiul evidențiază noi abordări și strategii care promovează utilizarea eficientă a marketingului inovației și a marketingului inovațional în scopuri publicitare.
Description
Keywords
marketing, innovation, innovation marketing, marketing of innovations, product promotion, goods, services, inovare, marketing al inovației, marketing inovațional, promovarea produsului, bunuri, servicii
Citation
BLAGORAZUMNAYA, Olga and Larisa TRIFONOVA. Correlation of the concepts innovative marketing and marketing of innovations in the context of promotion of goods and services. Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe Economice și ale Comunicării, 2024, nr. 11(3), pp.29-36. ISSN 2587-4446. Disponibil: https://doi.org/10.59295/sum11(3)2024_05