PSIHOPEDAGOGIE: SPRE O NOUĂ ȘTIINȚĂ A EDUCAȚIEI
Date
2017
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universitatea de Stat din Tiraspol
Abstract
În articolul dat se încearcă fundamentarea constituirii unei discipline în structura Științelor ale Educației, numită psihopedagogie. Accentul se pune pe identificarea modalităților de stabilire a conexiunilor dintre pedagogie și psihologie și a construcției unei paradigme științifice – psihopedagogie. Sunt deduse particularitățile și funcțiile psihopedagogiei, dar și statutul psihopedagogului în instituțiile de învățământ.
The article attempts the foundation of a discipline within Educational Sciences structure, called psychopedagogy. The focus is on finding ways of establishing connections between pedagogy and psychology and building a scientific paradigm - psychopedagogy. The study below reflects the features and functions of psychopedagogy, as well as its status within educational institutions.
The article attempts the foundation of a discipline within Educational Sciences structure, called psychopedagogy. The focus is on finding ways of establishing connections between pedagogy and psychology and building a scientific paradigm - psychopedagogy. The study below reflects the features and functions of psychopedagogy, as well as its status within educational institutions.
Description
Keywords
psihopedagogie, pedagogie, incluziune, învățător de sprijin, funcțiile psihopedagogiei, psihopedagog
Citation
GUȚU, Vl., ȚURCANU, C. Psihopedagogie: spre o nouă știință a educației. In: Acta et commentationes. Ştiinţe ale Educaţiei. 2017, nr.1, pp. 4-10. ISSN 1857-3592.