DIGITALIZAREA ÎN TURISM ȘI A CONTRACTULUI PRIVIND PACHETELE DE SERVICII DE CĂLĂTORIE: NECESITATE SAU TREND LA MODĂ?
Files
Date
2024
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
This article analyzes the need for new trends in the world such as digitalization
in tourism and the contract for travel service packages. The digitalization of
society is a dynamic process that affects various spheres of life of citizens, who fulfill
the role of employees or employers in various economic entities; consumers of products,
who act in economic circulation as individuals or organizations, who purchase goods
and services on the market. This is due to the fact that digitalization plays an important
role in the promotion of tourism products as well, as it is a special form of communication
between buyers and sellers of travel services. The new trend of tourism persists in
the increased attention to global trends, as well as the rapid development of strategic
approaches, adaptation to dynamic changes in society, modernization of the legal framework,
etc.
Description
CHIBAC, Natalia. Digitalizarea în turism și a contractului privind pachetele de servicii de călătorie: necesitate sau trend la modă? In: Digitalizarea actelor juridice în contextul modernizării serviciilor publice: conferinţa ştiinţifică internaţională, 01 noiembrie 2022. Chișinău: CEP USM, 2024, pp.16-26.
Keywords
digitization, tourism, electronic means, distance contract, consumer
Citation
CHIBAC, Natalia. Digitalizarea în turism și a contractului privind pachetele de servicii de călătorie: necesitate sau trend la modă? In: Digitalizarea actelor juridice în contextul modernizării serviciilor publice: conferinţa ştiinţifică internaţională, 01 noiembrie 2022. Chișinău: CEP USM, 2024, pp.16-26.