DIDACTICA FORMĂRII COMPETENȚELOR PROFESIONALE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTULUI PROFESIONAL MEDICAL DUAL
Date
2022-11-29
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
Autorii abordează problema didacticii formării competențelor profesionale a asistenților medicali, instruiți în contextul învățământului dual. în articol sunt prezentate premisele inovaţiilor educaţionale centrate pe probleme actuale ale învăţământului profesional medical prin prisma instruirii asistenților medicali, centrată pe competenţe.
The authors address the didactic issue of training the professional skills of medical assistants, trained in the context of dual education. The article presents the premises of educational innovations centered on current problems of professional medical education through the prism of the training of medical assistants, centered on competences.
The authors address the didactic issue of training the professional skills of medical assistants, trained in the context of dual education. The article presents the premises of educational innovations centered on current problems of professional medical education through the prism of the training of medical assistants, centered on competences.
Description
NEGREAN, Mariana; Svetlana CHEPTANARI și Galina CRECIUN. Didactica formării competențelor profesionale în învățământului profesional medical dual. In: Current Affairs and Perspectives in Psychological Research: International conference of applied psychology, ediția a 2-a, 29-30 noiembrie 2022, Chisinau. Chișinău: CEP USM, 2022, pp.380-387.
Keywords
didactica, competențe profesionale, învățământ dual, învățământ profesional medical, teaching, professional skills, dual education, professional medical education
Citation
NEGREAN, Mariana; Svetlana CHEPTANARI și Galina CRECIUN. Didactica formării competențelor profesionale în învățământului profesional medical dual. In: Current Affairs and Perspectives in Psychological Research: International conference of applied psychology, ediția a 2-a, 29-30 noiembrie 2022, Chisinau. Chișinău: CEP USM, 2022, pp.380-387.