AGENȚIILE DE PUBLICITATE DIN REPUBLICA MOLDOVA: UTILITATE ȘI SCEPTICISM
Date
2024
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
In recent years, advertising agencies have developed intensively in the Republic of Moldova
as small and medium-sized businesses, which, being in close contact with media institutions
in the country, allowed economic agents to obtain advertising materials for the businesses they
manage from the stage of designing the advertising product to the stage of placing and distributing
the advertising material by the host media institution to popularize the business and, finally,
to obtain more profits from the sales of services or products, depending on the specifics of the
business. However, the attitude of most economic agents towards advertising agencies is preconceived,
of distrust towards such organizations and which often does not correspond to reality. The
material below aims to reveal some aspects regarding the operation of advertising agencies in the
Republic of Moldova and the reason why they are still viewed with distrust.
Description
BULICANU,Victoria. Agențiile de publicitate din Republica Moldova:
utilitate și skepticism. În: Integrare prin cercetare și inovare: conferința științifică națională cu participare internațională. Științe umanistice și sociale, 9-10 noiembrie 2023. CEP USM, 2024, pp. 296-300. ISBN 978-9975-62-691-0 (PDF).
Keywords
advertising agency, trust, mass-media institution, agenții de publicitate
Citation
BULICANU,Victoria. Agențiile de publicitate din Republica Moldova: utilitate și skepticism. În: Integrare prin cercetare și inovare: conferința științifică națională cu participare internațională. Științe umanistice și sociale, 9-10 noiembrie 2023. CEP USM, 2024, pp. 296-300. ISBN 978-9975-62-691-0 (PDF).