Facultatea de Biologie și Geoştiinţe / Faculty of Biology and Geosciences

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/4

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Thumbnail Image
    Item
    MODIFICĂRILE UNOR INDICI PSIHOFIZIOLOGICI LA ADOLESCENȚI PE FONDALUL STRESULUI PSIHOEMOŢIONAL
    (Tipografia "Centralgrafic" SRL, 2022-06-03) Crivoi, Aurelia; Bacalov, Iurie; Chirița, Elena; Bîrsan, Ana; Druța, Adriana
    Actualmente cazurile de stres acut şi frecvenţa patologiilor (neuronale, cardiovasculare, endocrine, digestive, psihice etc.) sunt în dinamică crescândă sau fiind prioritar predispuse de traume psihoemoţionale sau stări emotivo-stresante, de acţiunea îndelungată suportată în perioada adolescenţei. Multe din patologiile psiho-somatice suportate de maturi prezintă amprentele lăsate de acţiunea factorilor nefavorabili şi a stărilor stresante suportate în perioada de dezvoltare prenatală a viitorului copil, în copilărie sau adolescenţă
  • Thumbnail Image
    Item
    INFLUENŢA ACŢIUNII CONJUGATE A TEMPERATURII SCĂZUTE ŞI A SUNETULUI DE O INTENSITATE STRESORICĂ MODERATĂ ASUPRA REZISTENŢEI VIŢEILOR ÎN ONTOGENEZA POSTNATALĂ TIMPURIE
    (CEP USM, 2021-04-22) Balacci, Serghei
    This paper presents the results of the study of the combined action of low temperature and sound of moderate stress intensity on the resistance of calves in early postnatal ontogenesis to determine the parameters that can be used as a way to increase the resistance and adaptive capacity of animals against adverse action the environment.
  • Thumbnail Image
    Item
    STRESUL ŞI ROLUL LUI ÎN ACTIVITATEA FIZICĂ ȘI CREATIVĂ LA ADOLESCENȚI
    (CEP USM, 2020) Crivoi, Aurelia; Bacalov, Iurie; Chirița, Elena; Ilieș, Ana; Para, Iulian; Druța, Adriana; Pozdneacova, Ilona
    În societatea de astăzi , omul este expus din ce în ce mai mult influenţelor din mediul extern, la o mulţime de factori care acționează asupra stării lui psihice sau fizice. În urma acţiunii acestor factori, omul poate intra într - o stare fizică şi emoţională numită stres, câ n d se dezvoltă o reacţie a organismului. Stresul exercită o influenţă mare şi asupra adolescenților din punct de vedere cognitiv, dar și creativ. El poate atât diminua, cât şi mări starea emoțională, aceasta depinde la fel de tipul de stres la care e supusă pe rsoana, precum şi de tipul e i de personalitate. Efectele stresului se fac vizibile printr - un șir de reacții ale organismului: emotive, creative, fiziologice și organizaționale.
  • Thumbnail Image
    Item
    STRESUL PSIHOEMOȚIONAL LA COPIII DE VÂRSTĂ PREȘCOLARĂ
    (CEP USM, 2017) Cojocari, Lidia; Crivoi, Aurelia; Tabac, Ana
    În articol sunt analizate cauzele stresului la copiii de vârstă preșcolară și căile de anihilare a lui. Copiii trebuie pregătiți moral pentru situații de stres, deoarece nu-i putem proteja complet de orice situații negative și responsabilități.
  • Thumbnail Image
    Item
    MANAGEMENTUL STRESULUI PROFESIONAL
    (2016) Crivoi, Aurelia; Aşevschi, Valentin; Bacalov, Iurie; Chiriţa, Elena; Ilieş, Ana; Cojocari, Lidia
    Stresul nu este o boală în sine, dar, dacă este intensă şi de durată, poate duce la probleme de sănătate mintală şi fizică. Presiunea de stres poate îmbunătăţi performanţa şi oferi o anumită satisfacţie în muncă, atingerea scopurilor şi a obiectivelor. Însă, atunci când cerinţele şi presiunile depăşesc anumite limite, ele duc la stres, iar această situaţie nu este favorabilă nici pentru angajaţi, nici pentru întreprindere.