Facultatea de Ştiinţe Economice / Faculty of Economic Sciences

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/16

Browse

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Thumbnail Image
    Item
    Dezvoltarea sustenabilă a turismului în contextul procesului de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană
    (CEP USM, 2024) Ciobanu, Victor
    În cadrul articolului sunt examinate 2 aspecte principale, care au lergătură cu procesul de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană (UE), și anume: liberalizarea prestării serviciilor turistice în spațiul European comun, exprimată prin prisma transpunerii Directivei 2006/123/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 12 decembrie 2006 privind serviciile în cadrul pieței interne și cerințele față de informarea persoanelor, consumatori de servicii turistice, examinată prin prisma Directivei (UE) 2015 2302 a Parlamentului European și a Consiliului din 25 noiembrie 2015 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate, de modificare a egulamentului (CE) nr. 2006 2004 și a Directivei 2011 83 UE ale Parlamentului European și ale Consiliului și de abrogare a Directivei 90/314/CEE a Consiliului. În contextul Directivei 2006 123 CE a Parlamentului European și a Consiliului din 12 decembrie2006 privind serviciile în cadrul pieței interne vor fi examinate 2 categorii mari de prestatori de servicii turistice: structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare și entitățile care au drept scop de bază crearea și comercializarea pachetelor de servicii turistice: turoperatorii și agențiile de turism. De asemenea, va fi abordată tangențial și problema ghizilor de turism. Aspectele abordate în lucrare vin să concluzioneze că integrarea în piața unică europeană va oferi noi oportunități de dezvoltare a serviciilor turistice și de diversificare a ofertelor turistice, astfel, industria turistică din Republica Moldova va deveni mai sustenabilă, mai competitivă și mai vizibilă pe piața mare și puternică a spațiului European unic.
  • Thumbnail Image
    Item
    ADVERTISING AND INFORMATIONAL ACTIVITIES IN MODERN BUSINESS
    (CEP USM, 2024-11-07) Blagorazumnaya, Olga; Trifonova, Larisa
    Advertising work is an integral part of the commercial and marketing activities of any trading enterprise. In the context of market development and increasing saturation of the consumer market with goods and services, advertising work takes on new significance, characterized by a number of specific features. Understanding and incorporating these features helps to activate the sales process, stimulate the sale of individual products, rationalize customer service processes through the “informational support” of all its components. The power and role of advertising have long been recognized in global business. Primarily, advertising carries information presented in a concise, artistically expressed form, emotionally resonant, and bringing to the consciousness and attention of potential buyers the most important facts and details about products and services. The most common sphere of advertising activity is trade advertising, targeting goods, trading enterprises, and services offered by these enterprises. Advertising serves as a tool to compete for market share against competitors. Simultaneously, by shaping public opinion around specific products, advertising influences the formation of consumer needs. Besides advertising, consumer demand for goods and services is also influenced by the alignment of product offerings with consumer demand, the level of disposable income, and the organization of trade.
  • Thumbnail Image
    Item
    STRATEGIA COMPANIILOR DE PUBLICITATE EXTERIOARĂ ȘI CONTRIBUȚIA LA DEZVOLTAREA RAMURII
    (CEP USM, 2023) Drăgălin, Iuliana; Radov, Mariana
    Fie că doriți să vă creșteți gradul de conștientizare a mărcii sau să vă îmbunătățiți profitul, articolul prezintă modalitatea cum strategiile de publicitate ar putea avea un impact asupra afacerilor și asupra dezvoltării ramurei. Procesul managementului strategic în ramura publicității are ca scop alinierea resurselor interne ale agenției de publicitate la schimbările de mediu în vederea dezvoltării avantajelor competitive. Magnitudinea acestei provocări este mare, deoarece arena acestui sector s-a schimbat în mod semnificativ. O strategie de publicitate ajută la definirea rolului fiecărui membru al echipei în atingerea obiectivelor - fie că este vorba de conectarea cu un public țintă, atragerea clienților sau atingerea noilor cote de vânzări. Cea mai mare parte a muncii va cădea în sarcina departamentului de marketing al companiei, dar toată lumea, de la echipa de produs până la personalul de suport, poate ajuta compania să-și atingă obiectivele și să-și sporească profitul.
  • Thumbnail Image
    Item
    ВВЕДЕНИЕ В МЕТОДОЛОГИЮ УЧЕТА ДОГОВОРОВ КОНЦЕССИИ
    (CEP USM, 2021) Маслова, Татьяна
    The accounting methodology for concession agreements of Moldovan economic agents has been raised relatively recently. Taking into account that this topic is not covered enough in the existing scientific literature, the article highlights the characteristic features of the concession agreement, as one of the most relevant forms of public-private partnership, considers their legal and economic aspects in terms of execution and reflection of the transaction in accounting. The general approaches to accounting for operations under concession agreements are considered, a comparative analysis of the methodology for accounting for these operations in accordance with IFRS and NAS. An attempt is made to highlight the methods of assessing assets arising in the process of executing concession agreements in order to create the possibility of choosing the most convenient model.
  • Thumbnail Image
    Item
    DINAMICA ŞI STRUCTURA ANTREPRENORIATULUI ÎN ECONOMIA NAŢIONALĂ
    (CEP USM, 2018) Corețchi, Boris; Moroi, Elena
    În acest articol științific este analizată dinamica și structura antreprenoriatului în economia Republicii Moldova ca o forță motrică a economiei naționale. Baza analitică sunt întreprinderile mici și mijlocii care reprezintă piatra de temelie a sustenabilității dezvoltării economiei naționale, deoarece ele au cele mai mari contribuții la crearea noilor locuri de muncă, stimularea concurenței, favorizarea inovațiilor și tehnologiilor. Prezența acestui sector asigură dezvoltarea economică, stabilității acesteia, creșterii mobilității și adaptabilității economiei naționale la condițiile fluctuante de ordin intern și extern cât și a securității naționale. Scopul businessului mic și mijlociu constă în modificarea condițiilor concurențiale și adaptarea lor la cerințele pieței internaționale și a competitivității producției, combinând calitatea factorilor lor de producție la natura și accelerarea schimbărilor economice. Totodată evidențiind care este structura întreprinderilor mici și mijlocii pe principalele genuri de activitate cât și importanța lor în activitatea economică a statului.
  • Thumbnail Image
    Item
    АЛГОРИТМ ЭФФЕКТИВНОСТИ УПРАВЛЕНИЯ РИСКАМИ В ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ
    (CEP USM, 2013) Долгий, Игорь;
    Algoritmul gestiunii riscului în afaceri include procesul de identificare a riscului, evaluarea acestuia, selectarea strategiei, metodelor şi a instrumentelor în gestiunea riscurilor, precum şi eliminarea consecinţelor riscurilor suportate. Pentru fiecare entitate profilul de risc, precum deciziile şi acţiunile concrete în gestiunea riscurilor, sunt specifice acesteia şi depind de tipul activităţii de antreprenoriat, de structura managementului practic etc
  • Thumbnail Image
    Item
    COMUNICAREA MULTICULTURALĂ ÎN AFACERI: BARIERE ŞI MODALITĂŢI DE DEPĂŞIRE
    (CEP USM, 2012) Efros, Elena
    Trăim într-o societate în plină dezvoltare, în care oamenii, pentru a deveni mai conştienţi, au nevoie de a cunoaşte diferenţele culturale, la care cu greu încearcă să se adapteze. Unele pieţe, atât în plan intern, cât şi internaţional, sunt cu adevărat în curs de dezvoltare, în timp ce altele sunt stabilite şi sofisticate. Un manager de succes găseşte de obicei modalităţi de a creşte profiturile prin extinderea cotei de piaţă. Managerii care s-au concentrat pe oportunităţile internaţionale, precum şi pe pieţele interne, au fost răsplătiţi din belşug.