Facultatea de Ştiinţe Economice / Faculty of Economic Sciences

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/16

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Dezvoltarea sustenabilă a turismului în contextul procesului de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană
    (CEP USM, 2024) Ciobanu, Victor
    În cadrul articolului sunt examinate 2 aspecte principale, care au lergătură cu procesul de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană (UE), și anume: liberalizarea prestării serviciilor turistice în spațiul European comun, exprimată prin prisma transpunerii Directivei 2006/123/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 12 decembrie 2006 privind serviciile în cadrul pieței interne și cerințele față de informarea persoanelor, consumatori de servicii turistice, examinată prin prisma Directivei (UE) 2015 2302 a Parlamentului European și a Consiliului din 25 noiembrie 2015 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate, de modificare a egulamentului (CE) nr. 2006 2004 și a Directivei 2011 83 UE ale Parlamentului European și ale Consiliului și de abrogare a Directivei 90/314/CEE a Consiliului. În contextul Directivei 2006 123 CE a Parlamentului European și a Consiliului din 12 decembrie2006 privind serviciile în cadrul pieței interne vor fi examinate 2 categorii mari de prestatori de servicii turistice: structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare și entitățile care au drept scop de bază crearea și comercializarea pachetelor de servicii turistice: turoperatorii și agențiile de turism. De asemenea, va fi abordată tangențial și problema ghizilor de turism. Aspectele abordate în lucrare vin să concluzioneze că integrarea în piața unică europeană va oferi noi oportunități de dezvoltare a serviciilor turistice și de diversificare a ofertelor turistice, astfel, industria turistică din Republica Moldova va deveni mai sustenabilă, mai competitivă și mai vizibilă pe piața mare și puternică a spațiului European unic.
  • Thumbnail Image
    Item
    ADVERTISING AND INFORMATIONAL ACTIVITIES IN MODERN BUSINESS
    (CEP USM, 2024-11-07) Blagorazumnaya, Olga; Trifonova, Larisa
    Advertising work is an integral part of the commercial and marketing activities of any trading enterprise. In the context of market development and increasing saturation of the consumer market with goods and services, advertising work takes on new significance, characterized by a number of specific features. Understanding and incorporating these features helps to activate the sales process, stimulate the sale of individual products, rationalize customer service processes through the “informational support” of all its components. The power and role of advertising have long been recognized in global business. Primarily, advertising carries information presented in a concise, artistically expressed form, emotionally resonant, and bringing to the consciousness and attention of potential buyers the most important facts and details about products and services. The most common sphere of advertising activity is trade advertising, targeting goods, trading enterprises, and services offered by these enterprises. Advertising serves as a tool to compete for market share against competitors. Simultaneously, by shaping public opinion around specific products, advertising influences the formation of consumer needs. Besides advertising, consumer demand for goods and services is also influenced by the alignment of product offerings with consumer demand, the level of disposable income, and the organization of trade.
  • Thumbnail Image
    Item
    STRATEGIA COMPANIILOR DE PUBLICITATE EXTERIOARĂ ȘI CONTRIBUȚIA LA DEZVOLTAREA RAMURII
    (CEP USM, 2023) Drăgălin, Iuliana; Radov, Mariana
    Fie că doriți să vă creșteți gradul de conștientizare a mărcii sau să vă îmbunătățiți profitul, articolul prezintă modalitatea cum strategiile de publicitate ar putea avea un impact asupra afacerilor și asupra dezvoltării ramurei. Procesul managementului strategic în ramura publicității are ca scop alinierea resurselor interne ale agenției de publicitate la schimbările de mediu în vederea dezvoltării avantajelor competitive. Magnitudinea acestei provocări este mare, deoarece arena acestui sector s-a schimbat în mod semnificativ. O strategie de publicitate ajută la definirea rolului fiecărui membru al echipei în atingerea obiectivelor - fie că este vorba de conectarea cu un public țintă, atragerea clienților sau atingerea noilor cote de vânzări. Cea mai mare parte a muncii va cădea în sarcina departamentului de marketing al companiei, dar toată lumea, de la echipa de produs până la personalul de suport, poate ajuta compania să-și atingă obiectivele și să-și sporească profitul.