Facultatea de Ştiinţe Economice / Faculty of Economic Sciences
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/16
Browse
6 results
Search Results
Item Managementul securității economice - o abordare integrată pentru reziliența entităților din sectorul turismului(CEP USM, 2024) Bulat, VeronicaStudiul analizează managementul securității economice în întreprinderi, punând accent pe gestionarea crizelor într-un mediu economic imprevizibil. Asigurarea rezilienței împotriva amenințărilor interne și externe este esențială pentru continuitatea afacerilor. Lucrarea subliniază importanța măsurilor proactive și a managementului anti-criză pentru menținerea stabilității economice pe termen lung. Se realizează o analiză comparativă a eficienței diverselor modele organizaționale în securitatea economică, precum și a capacității acestora de a se adapta la amenințări variate. Studiul examinează, de asemenea, impactul tehnologiei și al factorului uman în sistemele de securitate economică. Integrează modele economice Input-Output (IO) și Computable General Equilibrium (CGE) pentru a evalua efectele crizelor economice și ale turismului asupra sectoarelor interconectate. Originalitatea constă în compararea modelelor, evidențiind modelul CGE ca superior în captarea fluxurilor intersectoriale, ceea ce subliniază importanța siguranței în turism și necesitatea intervenției guvernamentale pentru protejarea destinațiilor turistice.Item The role of the energy dimension in tourism safety and security(CEP USM, 2024) Antoci, NataliaSecurity, having a multilateral character – as a state of the social system, a complex process, a function of the state, etc. – reflects the level of satisfaction of the fundamental national interests of a country, as well as the actions taken, on a single ideological basis, to promote those interests and defend them against aggression, dangers, threats and risks of any kind. The tourism sector is an important economic sector globally and locally and offers real prospects for sustainable and inclusive economic growth. Safety is one of the most important criteria in supporting the tourism industry. Diplomatic channels, negotiation, cooperation and exchange of experience have always been and remain the most viable ways for a state to achieve its foreign policy objectives in relation to its domestic needs, especially for the Republic of Moldova with limited energy resources and infastructure still in the present.Item SĂNĂTATEA ȘI IGIENA- FACTORI ÎN SPORIREA COMPETITIVITĂȚII SECTORULUI TURISTIC(CEP USM, 2023) Dombrovschi, InaTurismul și călătoriile sunt stimuli importanți pentru dezvoltarea economică, precum și pentru competitivitatea turistică a țărilor. În ciuda contribuției sale la creșterea economică, dezvoltarea sectorului turistic poate fi împiedicată de o serie de obstacole de natură diferită, care pot afecta competitivitatea acestui sector. Printre acestea am putea specifica, sănătatea și igiena în turism, care reprezintă o asigurare a condițiilor pentru menținerea sănătății publice și pentru ca turiștii să se simtă mai în siguranță, iar destinațiile turistice să devină mai competitive. În acest context, scopul acestui studiu este de a analiza importanța și relația dintre sănătate și igienă și competitivitatea destinațiilor. Astfel, s-a pus accentul pe aspectele care contribuie la creșterea competitivității turismului și pe sănătatea și siguranța călătorilor. Prin intermediul indicelui de competitivitate turistică, au fost evidențiate criteriile care dețin o poziție dominantă în asigurarea condițiilor favorabile pentru turiști. Rezultatele arată că sănătatea și igiena sunt piloni importanți care măsoară competitivitatea destinației. Analiza indică o corelație pozitivă între pilonul sănătate și igienă și competitivitatea generală.Item STRATEGII DE PROMOVARE A DESTINAŢIILOR TURISTICE UTILIZATE DE AGENŢIILE DE TURISM(CEP USM, 2022) Botnari, MădălinaThe objectives of the research aim at: the conceptual approach and the particularities of the tourist destinations; identifying the role of travel agencies in promoting travel destinations; finding the particularities and the role of the strategy for promoting tourist destinations; analysis of the field of activity and the characteristic of the travel agency Melissa Travel; research of the services and typology of tourist destinations of the travel agency Melissa Travel; research of promotion strategies used within the Melissa Travel agency; finding state regulations and the activity of travel agencies in the Republic of Moldova; implementation of strategies for promoting tourist destinations within the travel agency Melissa Travel.Item Tehnica operaţiunilor de Front şi Back Office. Note de curs(CEP USM, 2021) Stratan, Alexandru; Gribincea, CorinaStudiul disciplinei Tehnica operaţiunilor de Front şi Back Office are ca scop să contribuie la formarea şi dezvoltarea capacităţii masteranzilor şi dezvoltarea competenţelor profesionale ale specialistului în domeniul serviciilor hoteliere prin cunoaşterea şi comprehensiunea dimensiunilor tehnicii operaţionale, prin gestiunea corectă a fondului hotelier, a serviciului de recepţie, serviciului de rezervare-cazare, serviciului house keeping, serviciului room service, serviciului loundry etc.Item POLITICI ECONOMICE APLICATE MEDIULUI DE AFACERI DIN DOMENIUL TURISMULUI DIN REPUBLICA MOLDOVA(CEP USM, 2020) Ciobanu, VictorÎn acest articol s-a realizat un studiu privind rolul politicilor economice adoptate de Republica Moldova în ultimii ani și determinarea impactului produs sau așteptat în rezultatul implementării politicilor atât asupra agenților economici din domeniul turismului, cât și asupra veniturilor la bugetul de stat. Scopul studiului constă în examinarea modificărilor operate în cadrul normativ, abordate prin prisma politicii bugetar-fiscale, pornind de la dereglementarea unor aspecte ale cerințelor de desfășurare a activității de întreprinzător, precum și prin oferirea unor mecanisme simplificate de desfășurare a activității eco nomice. Rezultatele obținute pot servi drept bază pentru menținerea abordărilor actuale sau elaborarea de noi propuneri de politici economice, în scopul impulsionării, inițierii și dezvoltării afacerilor în turism.