Facultatea de Drept / Faculty of Law
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/6
Browse
5 results
Search Results
Item How PBL can increase the efficiency of educational process at law school?(Tipografia Sinectica-Com SRL, 2017) Țurcan, Liliana; Zamfir, Natalia; Vidaicu, MihaelaThis articles aims at providing the approach towards problem based learning at Moldova law schools. Taking into account that current law schools’ curriculum contains several elements of problem based learning, authors of this article provided examples of specific interventions used in teaching several braches of law. In particular, authors described the use of individual research projects for administrative law, a group project for constitutional law and solving a practical issue for environmental law. Authors emphasized the need for problem based approach for other branches of law as well taking into account the specifics of legal studies and the need for including skills based courses in the university curriculum. Moreover, authors came up with a list of recommendations to facilitate introducing of the problem based learning at law schools.Item Problem based learning at the law Schools(2016) Țurcan, Liliana; Zamfir, Natalia; Vidaicu, MihaelaAcest articol își propune să examineze învățarea bazată pe probleme la facultățile de drept din Republica Moldova. Luând în considerare faptul că curricula școlilor de drept actual conțin mai multe elemente de învățare bazată pe probleme, autorii acestui articol furnizează exemple de intervenții specifice utilizate în predarea mai multor ramuri de drept. În special, autorii au descris utilizarea unor proiecte individuale de cercetare pentru dreptul administrativ, a unui proiect de grup pentru dreptul constituțional, precum și rezolvarea unei probleme practice pentru dreptul mediului. Autorii au subliniat necesitatea unei abordări bazate pe probleme pentru alte ramuri de drept, precum și, ținând cont de specificul studiilor juridice, necesitatea includerii în programa universitară a cursurilor de abilități juridice. Mai mult decât atât, autorii au venit cu o listă de recomandări pentru a facilita introducerea învățării bazate de probleme la facultățile de drept.Item Aplicarea pedepsei penale în dreptul penal comparat [Articol](CEP USM, 2014) Bolocan-Holban, Augustina; Vidaicu, MihaelaItem ANALIZA INSTITUŢIEI RESPONSABILITĂŢII LIMITATE PRIN PRISMA DIFERITELOR SISTEME DE DREPT(CEP USM, 2013) Bolocan-Holban, Augustina; Vidaicu, MihaelaInstituţia responsabilităţii limitate a fost introdusă în Codul penal al Republicii Moldova în 2009. Potrivit noilor reglementări, persoana care a săvârşit o infracţiune ca urmare a unei tulburări psihice, constatate prin expertiza medicală efectuată în modul stabilit, din cauza căreia nu-şi putea da seama pe deplin de caracterul şi legalitatea faptelor sale sau nu le putea dirija pe deplin, este pasibilă de responsabilitate penală redusă. Responsabilitatea limitată este aplicată în calitate de circumstanţă atenuantă în multe jurisdicţii; totuşi, problemele se referă la sarcina probaţiei şi la aprecierea probelor în instanţă pentru partea apărării în cazul invocării responsabilităţii limitate. Scopul acestui articol este de a evidenţia specificul responsabilităţii limitate în familiile de drept common law şi romano-germanică, precum şi de a identifica condiţiile necesare pentru a considera această instituţie o circumstanţă atenuantăItem INFLUENŢA STĂRII DE EBRIETATE ASUPRA RĂSPUNDERII PENALE ÎN DREPTUL PENAL COMPARAT(CEP USM, 2014) Bolocan-Holban, Augustina; Vidaicu, MihaelaStarea de ebrietate, alcoolică sau narcotică, de cele mai dese ori determinăşi influenţează comportamentul infracţional al făptuitorului. Din aceste considerente, teoria dreptului penal, precum şi jurisprudenţa stabilesc condiţii speciale pentru aplicarea stării de ebrietate în calitate de circumstanţă care agravează sau atenuează răspunderea penală. Legislaţia penală a diferitelor state prevede tipuri separate ale st ării de ebrietate, modalitatea de a distinge gradul de ebrietate al persoanei, precum şi influenţa acestuia la formarea şi realizarea intenţiei infracţionale. Scopul acestui articol este de a analiza impactul stării de ebrietate asupra tragerii la răspundere penală a unei persoane în diferite jurisdicţii şi modul de determinare a vinovăiei.