Facultatea de Drept / Faculty of Law

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/6

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    ACCESUL LA EDUCAȚIE AL DEȚINUȚILOR CONFORM STANDARDELOR CEDO
    (Institutul Naţional al Justiţiei, 2020) Scobioală, Diana; Polisca, Cezara-Elena
    Dreptul la instruire este unul din drepturile fundamentale ale omului, a cărui importanţă a fost conturată într-o lume aflată în permanentă schimbare. Acesta constituie posibilitatea de dobândire a altor drepturi, de vreme ce doar persoanele care au fost supuse educaţiei pot beneficia de instrumentele juridice și economice necesare pentru a lupta cu sărăcia, cu discriminarea socială și economică, cu alte încălcări ale drepturilor omului. Importanţa dreptului la instruire se conturează perfect și în domeniul sistemului penitenciar, care trebuie să evite transformarea condamnatului într-un potenţial recidivist și să contribuie la resocializarea acestuia. Cu toate acestea, în realitate accesul la educaţie al persoanelor private de libertate nu este garantat în plenitudinea sa. Acest studiu abordează anumite standarde privind accesul la educaţie al persoanelor condamnate la pedepse privative de libertate, stabilite în sistemul Convenţiei Europene a Drepturilor Omului din optica naturii fundamentale a dreptului garantat de art. 2 din Protocolul nr. 1.
  • Thumbnail Image
    Item
    ACCESUL LA EDUCAȚIE PREȘCOLARĂ ȘI LA ÎNVĂȚĂMÂNT SECUNDAR ȘI POSTSECUNDAR. REALITATEA REPUBLICII MOLDOVA VERSUS STANDARDE CEDO
    (CEP USM, 2020) Mocanu, Victor; Polisca, Cezara-Elena
    Educația reprezintă un factor crucial pentru evoluția umană, care conferă toate instrumentele necesare pentru dezvoltarea persoanei în cadrul mediului cultural în care locuiește. Aceasta ia forma unui proces permanent de pregătire personală, profesională, socială și culturală, care are ca scop accesul la cunoștințe, știință, tehnică și la alte bunuri și valori culturale, iar realizarea efectivă a acesteia înnobilează persoana. Scopul acestei cercetări constă în analiza condițiilor de acces la educație preșcolară și la învățământ secundar și postsecundar, prevăzute în legislație, precum și a standardelor stabilite prin sistemul Convenției Europene a Drepturilor Omului pe palierul asigurării acestui drept.