Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 10
  • Thumbnail Image
    Item
    FORMAREA CONTINUĂ A CADRELOR DIDACTICE DIN PERSPECTIVA EDUCAȚIEI INCLUZIVE TIMPURII
    (CEP USM, 2024) Mișcalencu, Mădălina
    Inclusive early education is an essential concept in modern education systems, aiming to integrate all children, regardless of their abilities, acquisitions, disabilities or needs, in a normal and friendly educational environment. The early years of education play an important role in forming positive attitudes and behaviors towards inclusion. In this context, the continuous training of preschool teachers becomes necessary to ensure a quality education that conveys values regarding respect and acceptance of human diversity. The training of teaching staff, who work in preschool education, is necessary, at the same time, from the perspective of training skills that meet the diverse needs of students, but also from the perspective of training inclusive mentalities at the level of the preschool group.
  • Thumbnail Image
    Item
    CADRUL DE REFERINŢĂ ÎN ELABORAREA STANDARDELOR DE FORMARE CONTINUĂ A CADRELOR DIDACTICE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL SECUNDAR GENERAL DIN REPUBLICA MOLDOVA
    (CEP USM, 2007) Guțu, Vladimir; Cara, Angela
    This article is concerned with the reference framework of the standards for continuous training of general secondary education teachers. In this context general objectives of the continuous professional training, continuous professional training principles, the forms of continuous professional training are presented. Reference framework was on the base of the standards elaboration for the continuous training of general secondary education teachers.
  • Thumbnail Image
    Item
    IMPORTANŢA SUPERVIZĂRII ÎN PRACTICA ASISTENŢEI SOCIALE
    (CEP USM, 2013) Milicenco, Stela
    In articol procesul de supervizare este analizat în contextul societăţii contemporane. Este prezentat istoricul evoluţiei activităţii de supervizare, tipologia şi funcţiile supervizării profesionale. Un accent deosebit este pus pe specificul supervizării în domeniul asistenţei sociale. Autorul promovează ideea că supervizarea poate fi circumscrisă conceptului de formare continuă, reprezentând, în acest context, o relaţie de tip „dialog creativ” între supervizor şi supervizat, prin care este promovată dezvoltarea profesională a celui supervizat. În concluzie autorul menţionează că supervizarea contribuie la realizarea unei schimbări calitative, în sensul că promovează reflexii asupra activităţii realizate şi că supervizarea reprezintă un domeniu cu un viitor cert în Republica Moldova.
  • Thumbnail Image
    Item
    FORMAREA PROFESIONALĂ CONTINUĂ A CADRELOR DIDACTICE: EVOLUŢIA ABORDĂRILOR ŞI SPECIFICUL FORMĂRII
    (CEP USM, 2015) Huncă, Mihaela
    Articolul este axat pe analiza evoluţiei abordărilor, conceptelor privind formarea continuă a cadrelor didactice pe plan naţional şi internaţional. Accentul se pune pe analiza conceptelor „educaţie permanentă”, „educaţie pe parcursul întregii vieţi”, pe stabilirea principiilor de formare continuă a cadrelor didactice. Se fundamentează conceptul de formare continuă la nivel funcţional, nivel structural şi cel operaţional.
  • Thumbnail Image
    Item
    CONCEPTUL DE PARADIGMĂ ÎN FORMAREA PROFESIONALĂ CONTINUĂ A CADRELOR DIDACTICE
    (CEP USM, 2015) Guțu, Vladimir; Huncă, Mihaela
    În articol este abordată problema privind formarea continuă a cadrelor didactice din perspectiva paradigmatică: este definită noţiunea „paradigmă”, analizată în plan comparativ paradigma educaţională tradiţională şi modernă, dedus un ansamblu de principii privind formarea continuă a cadrelor didactice. Autorii propun un concept de formare continuă axat pe nevoile individuale şi instituţionale, având ca scop profesionalizarea cadrelor didactice.
  • Thumbnail Image
    Item
    FUNDAMENTĂRI TEORETICE PRIVIND EDUCAŢIA PERMANENTĂ
    (CEP USM, 2015) Maldur, Inga
    În articol este abordată problema privind educaţia permanentă ce reprezintă o acţiune continuă, durabilă, care joacă un rol deosebit în viaţa individului. Educaţia permanentă reprezintă un răspuns la provocările determinate de transformările rapide din lumea contemporană. Actualele mutaţii ale civilizaţiei se caracterizează prin intelectualizarea câmpului muncii, explozia cunoştinţelor şi printr-o schimbare permanentă a tuturor aspectelor culturii.