Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
3 results
Search Results
Item ROLUL FAMILIEI ÎN PROCESUL DE INTEGRARE A COPILULUI CU AUTISM ÎN PROCESUL EDUCAŢIONAL(Stratum Plus, 2024) Lupuşor, Roxana-Monica; Bodrug-Lungu, ValentinaPentru înţelegerea procesului complex al adaptării psihologice a familiilor cu un copil cu autism, literatura de specialitate a propus diverse cadre teoretice. Modelele de adaptare accentuează influenţa unor diferiţi predictori asupra rezultatelor individuale. O parte dintre cercetători au considerat că problemele copilului cu autism reprezintă o sursă de stres a membrilor familiei, insistându-se asupra studierii caracteristicilor copilului în calitate de predictori. Modelele multidimensionale evidenţiază, la nivelul procesului de adaptare familială, factorii specifici dizabilităţii şi comportamentul copilului, dar şi specificul familiei. Majoritatea studiilor analizează relaţia dintre comportamentul social al copilului şi starea psihologică a părintelui doar prin prisma raportărilor părinţilor, aflaţi în incapacitatea de a controla percepţiile subiective privind manifestările concrete ale copilului. În acest context, teoria sistemelor ecologice se conturează ca un instrument de o valoare incontestabilă, cu rol în identificarea factorilor determinanţi ai crizelor familiale şi înţelegerea interrelaţionării dintre componentele sistemului.Item ÎNVĂȚAREA INCIDENTALĂ ÎN ANALIZA APLICATĂ A COMPORTAMENTULUI PENTRU COPIII CU TULBURĂRI DIN SPECTRUL AUTIST(CEP USM, 2018) Negru, SabinaCopiii cu autism prezintă deficite semnificative în abilitățile de imitație, care împiedică dobândirea comportamentelor mai complexe și a socializării și, prin urmare, constituie o sarcină de bază a programelor de intervenție timpurie pentru copiii cu autism. În acest studiu am folosit Baseline Design la trei copii mici cu autism pentru a evalua beneficiile unei tehnici comportamentale naturaliste în programul „Imitarea cu obiecte”. Participanții și-au îmbunătățit abilitățile de imitație și au generalizat aceste abilități în medii noi. Aceste rez ultate oferă suport pentru eficientizarea unei intervenții comportamentale inedite la predarea imitației.Item INTEGRAREA COPIILOR CU AUTISM ÎN ȘCOLILE DE MASĂ(CEP USM, 2018) Lupușor, Roxana-MonicaArticolul debutează cu prezentarea unor aspecte teoretice privind tulburarea din spectrul autis muluiși integrarea copiilor cu autism, continuând cu descrierea diferitelor viziuni asupra integrării în diverse țări ale lumii. Totodată, sunt prezentate și beneficiile integrării copiilor cu autism rezultate în urma unor studii psihologice.