Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
4 results
Search Results
Item ETOSUL CADRULUI DIDACTIC PRIN PRISMA COMPETENȚEI DE COMUNICARE ORATORICĂ(CEP USM, 2023) Rață, Lilian; Bîrnaz, NinaAcest articol reflectă rolul personalității cadrului didactic în procesul de comunicare pedagogică, privit prin prisma tridimensională a procesului de comunicare și anume: competența de comunicare, competența de comunicare oratorică și microcompetența etosul cadrului didactic. Această abordare evidențiază importanța profilului cadrului didactic în procesul de comunicare pedagogică în general și în procesul de comunicare oratorică în special. Competența de comunicare oratorică, prin definiție, presupune relaționare cu publicul prin discurs argumentativ care să-l ajute să penetreze gândirea auditoriului. În acest context se evidențiază etosul cadrului didactic, manifestat atât prin calități personale: inteligență, virtute, moravuri, încredere în sine, cât și profesionale: credibilitate, autoritate, reputație și similitudine cu publicul. Doar o astfel de abordare implică și motivează studenții în procesul de instruire, determinând succesul comunicării pedagogice în relația cadru didactic-student.Item FORMAREA COMPETENŢEI DE COMUNICARE ÎN LIMBA STRĂINĂ LA ADULŢI ÎN CADRUL CLASEI INVERSATE(CEP USM, 2021) Sîrghi, AngelaContemporary society requires professionals with skills directly related to information and communication technologies (ICT) and effective communication in a foreign language. In fact, ICTs have made significant progress in recent decades, making it possible to implement new educational strategies such as flipped learning. However, until recently ICTs were used in a superficial way in the educational process, including the higher education system. The purpose of this paper is to present a reverse lesson model implemented in the Lexicology course.Item О НЕКОТОРЫХ ЭЛЕМЕНТАХ СИСТЕМЫ ПОДГОТОВИТЕЛЬНЫХ И РЕЧЕВЫХ УПРАЖНЕНИЙ ПО ФОРМИРОВАНИЮ НАВЫКОВ ДИАЛОГИЧЕСКОГО ОБЩЕНИЯ УЧАЩИХСЯ ГИМНАЗИЧЕСКОГО ЗВЕНА В РЕГИОНЕ С КОМПАКТНЫМ ПРОЖИВАНИЕМ ГАГАУЗОВ(CEP USM, 2020) Кочанжи, НадеждаÎn articol este abordată formarea competenței comunicative a elevilor la lecțiile de limbă și literatură găgăuză, prin dezvoltarea abilităților de vorbire dialogică. Sunt prezentate exerciții pregătitoare și de vorbire care contribuie la formarea competenței comunicative a elevilor de la gimnaziu, fiind furnizate informații despre elementele sistemului de exercițiu pentru dezvoltarea unui discurs dialogal care ar trebui să vizeze formarea competențelor specifice limbii găgăuze.Este de remarcat rolul important pe care îl are învățarea de aformu la replici şi întrebări în actul de comunicare dialogală.Item USAGE OF ICT IN DEVELOPING ADULT’S COMMUNICATIVE COMPETENCE IN A FOREIGN LANGUAGE(CEP USM, 2019) Sîrghi, AngelaIn the modern age of science and technology, there is a rapid development and transformation in all the sectors that imply the progress and welfare of people, because everything is modernized and digitized. Last but not least, inventions and new technologies could strengthen and influence not only the economy but also the educational system because they have become part of the educational institutions not only for training students but also for training employable people. In this case, information and communication technologies play a vital role in improving students' knowledge by exposing them to recent materials and events. We must note that regardless of the profession a person can exercise or the titles he holds, it is extremely important to be able to express his opinions, ideas and knowledge. Therefore, for success, communicative competence plays a very important role, which is in fact a complex skill, which requires the simultaneous use of a number of different abilities. The use of ICT can contribute to the development of communication skills by improving speech skills, which not only include the accuracy of pronunciation, but also an adequate fluency and effective communication