Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
3 results
Search Results
Item VALORIFICAREA LEADERSHIP-ULUI PAIDEUTIC ÎN CADRUL COMUNITĂŢILOR PROFESIONALE DE ÎNVĂŢARE(Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2014) Bezede, RimaArticolul se referă la abordarea aplicativă a rolului şi a importanţei comunităţilor profesionale de învăţare în implementarea strategiei leadership-ului paideutic şi, implicit, în fortificarea competenţelor profesionale ale cadrelor didactice. În baza cercetărilor recente din domeniu,sînt elucidaţi factorii principali ce determină funcţionarea eficientă a unei comunităţi de învăţare: cultura colaborării, managementul participativ şi leadership-ul colaborativ. De asemenea, sînt reliefate condiţiile de bază pentru crearea unei comunităţi de învăţare: asigurarea unui mediu prielnic învăţării, stimulativ şi diversificat, care să favorizeze producerea de cunoştinţe şi de competenţe acţionale. Sînt prezentate rezultatele activităţii comunităţilor profesionale constituite în cadrul implementării strategiei leadership-ului paideutic.Item RESPONSABILIZARE SOCIALĂ PRIN OFERTE DIVERSIFICATE DE FORMARE(Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2014) Goraş-Postică, Viorica; Şevciuc, MaiaArticolul propune o prezentare analitică a unui program nou pentru studiile de masterat de la Universitatea de Stat din Moldova – Consiliere educaţională şi spirituală. Programul de studii include cursuri din psihologie, pedagogie şi spiritualitate creştină, adaptate la necesităţile de profesionalizare în domeniul consilierii. Sînt parcurse competenţele generale şi specifice, ca finalităţi ale programului, dar şi esenţa obiectivelor şi conţinuturilor recomandate la cursurile de bază. Se expun principiile şi standardele de etică profesională promovate de toţi titularii de curs, insistîndu-se asupra teismului, imperativului şi utilitarismului moral şi justiţiei sociale. În încheiere se oferă lista integrală a programelor de master de la această instituţie.Item CULTURA DIPLOMATICĂ, COMPONENTĂ A COMPETENŢEI PROFESIONALE A MANAGERILOR DE PROIECTE ŞI A FORMATORILOR(Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2018) Goraş-Postică, VioricaArticolul abordează, cu statut de inovaţie, cultura diplomatică, în calitate de componentă a competenţei profesionale a formatorilor şi a managerilor de proiecte, argumentându-se rolul acestora în construirea unei imagini pozitive a ţării, inclusiv prin reprezentarea ei în diverse relaţii de parteneriat din proiectele educaţionale. Exemplele analizate, raportate la misiunea şi viziunea CE PRO DIDACTICA, care au fost probate în timp, pe diverse meridiane ale lumii, construiesc o axă metodologică calitativă relevantă.