Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
10 results
Search Results
Item ARMONIZAREA RELAȚIILOR DE CUPLU PRIN POZITIVAREA PERCEPȚIILOR PARTENERILOR CONJUGALI ȘI A RELAȚIEI(CEP USM, 2023) Dolinschi, Cristina; Platon, CarolinaÎn condițiile sociale actuale cuplul conjugal devine extrem de vulnerabil și deseori evoluția acestuia este perturbată. În vederea asigurării unei funcționalități optime a diadei conjugale se impune necesitatea identificării unor strategii intervenționale și elaborarea programelor menite să ajute cuplurile în depășirea obstacolelor cu care se confruntă în interacțiunile cotidiene, deplasând accentul spre conștientizarea și focalizarea pe aspectele pozitive ale diadei conjugale. În articolul de față sunt prezentate modalitățile de intervenție psihologică pentru armonizarea relațiilor de cuplu, bazate pe pozitivarea percepțiilor partenerilor conjugali și a relației. De asemenea, este prezentată și o mostră a unei ședințe din cadrul programului propus. Rezultatele demersului formativ realizat denotă impactul pozitiv al strategiilor aplicate pentru îmbunătățirea interacțiunilor diadice, confirmându-se astfel eficacitatea programului de intervenție psihologică utilizat.Item ЖИЗНЕСТОЙКОСТЬ КАК ЛИЧНОСТНЫЙ РЕСУРС УВЛЕЧЕННЫХ РАБОТОЙ ПЕДАГОГОВ(Universitatea „Babeş-Bolyai”, Cluj-Napoca, 2016) Бурага, Наталья; Platon, CarolinaThe stress resistance problem of individuals is still topical despite the numerous studies in this field. Of special interest are people who may be stressed because of the type of their profession. Primary these professions include teachers who are more likely to show symptoms of occupational burnout. In that regard this article studies the influence of hardiness at work engagement of teachers.Item PROBLEME ACTUALE ALE EVALUĂRII DIMENSIONALE A PERSONALITĂȚI I(Universitatea Liberă Internaţională din Moldova, 2018) Platon, CarolinaConţinutul articolului reflectă analiza abordărilor teoretice și metodologice privind dimensiunile fundamentale și dimensiunile secundare ale personalității, destinate să descrie personalitatea normală și personalitatea patologică.Item EVALUAREA DIMENSIONALĂ A PERSONALITĂȚII: ABORDĂRI TEORETICE ȘI METODOLOGICE(Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul, 2019) Platon, Carolina; Luchian, OleseaArticolul conține o succintă prezentare a abordărilor teoretice și metodologice ale evaluării dimensionale a personalității și reflectă ideile unui proiect de cercetare teoretico-empiric privind rolul dimensiunilor fundamentale ale personalității în manifestarea perfecționismului și a responsabilității la diferite etape de vîrstă.Item ABORDAREA EVALUĂRII CA PROBLEMATICĂ A SENSULUI(CEP USM, 2016) Platon, CarolinaItem PSIHOLOGIA DIMENSIONALĂ A PERSONALITĂŢII: Note de curs(CEP USM, 2020) Platon, CarolinaDisciplina Psihologia dimensională a personalităţii face parte din grupul de discipline ce urmăresc pregătirea teoretică şi metodologică necesară viitorilor specialişti în domeniul psihologiei. Cursul are ca obiectiv formarea studenţilor pentru cunoaşterea, aplicarea şi interpretarea instrumentelor de evaluare a personalităţii. Spre deosebire de abordarea idiografică, în cadrul căreia se stipulează că fiecare individ este unic şi că personalitatea poate fi studiată realizând doar investigaţii profunde asupra fiecărui individ, pe parcursul acestui curs este adoptată abordarea nomotetică în cadrul căreia se specifică că există suficiente similitudini între indivizi pentru a studia grupuri mari şi a identifica elementele comune. Instrumentele de evaluare a personalităţii prezentate în acest curs reflectă anume această luare de poziţie în domeniu – cea nomotetică.Item EVALUAREA DIMENSIONALĂ A PERSONALITĂȚII: DIMENSIUNI SECUNDARE SPECIFICE(CEP USM, 2018) Platon, CarolinaArticolul reflectă analiza abordărilor privind dimensiunile secundare ale personalității, în particular – dimensiunile secundare specifice și modalitățile de evaluare a lor.Item PERCEPȚII PRIVIND ANGAJAMENTUL DE ROL ȘI CONFLICTUL MUNCĂ-FAMILIE LA ANGAJAȚII DIN REPUBLICA MOLDOVA: STUDIU EXPLORATIV(CEP USM, 2016) Platon, Carolina; Cojocaru, Natalia; Bâzgu, Eugenia; Borș, Angela; Graur, Veronica; Mârleanu, Aliona; Mârza, Lidia; Nicorici, Iulia; Pruteanu, Anastasia; Zaharia, DanielaUnul dintre conflictele motivaţionale întâlnite frecvent în mediul organizaţional este „conflictul familie-muncă”. Conflictul, în acest caz, derivădin nevoia de a integra în mod optim solicitările legate de rolul familial cu cele ale rolului profesional. Studiile relevă Că acest tip de conflict este o sursă considerabilă de distres atât pentru angajaţi, cât şi pentru organizaţie, afectează starea subiectivă de bine a angajaţilor şi se soldează cu stări emoţionale preponderent negative.Astfel, organizaţiile vor fi cu atât mai atractive pentru angajaţi, cu cât le oferă posibilităţi să integreze solicitările legate de locul de muncă şi cele din familie. Cum este perceput angajamentul de rol şi „conflictul familie-muncă” la angajaţii din Republica Moldova, precum şi felul în care interferează solicitările de roluri sunt aspecte pe care le vom discuta în acest context.Item EVALUAREA PERSONALITĂȚII: DIMENSIUNI FUNDAMENTALE(CEP USM, 2017) Platon, CarolinaPrezentul articol este parte componentă a unei serii de studii analitice referitoare la abordările dimensionale ale personalității. Conținutul articolului reflectă analiza abordărilor privind dimensiunile fundamentaledestinate a descrie personalitatea normală.Item STRATEGII DE EVALUARE INDIVIDUALĂ ŞI INSTITUŢIONALĂ A CADRELOR DIDACTICE(CEP USM, 2016) Platon, CarolinaPrezentul articol reflectă procesul managerial de evaluare a cadrelor didactice, ilustrat prin strategii concrete şi exemple reprezentative.