2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/109
Browse
1 results
Search Results
Item Factorii ce influenţează o practică comercială „corectă” în raporturile de consum [Articol](2013) Plotnic, OleseaPână nu demult, legislaţia Republicii Moldova în domeniul practicilor comerciale incorecte se afla la o etapă de formare şi elaborare şi unii doctrinari autohtoni afirmau că principalul izvor în materia practicilor comerciale incorecte era Codul civil, din care, pe cale de interpretare, judecătorii urmau să deducă toate soluţiile la examinarea litigiilor de consum. La momentul actual, şi anume din 2011, acest fapt a fost reclamat, prin reglementarea specifică a practicilor comerciale incorecte în trei articole ale Legii privind protecţia consumatorilor nr.105-XV din 13.03.2003. Astfel, conform art.1 se dă noţiunea de „practică comercială” ca fiind „orice acţiune, omisiune, comportament, declaraţie sau comunicare comercială, inclusiv publicitate şi comercializare, efectuate de un comerciant în strânsă legătură cu promovarea, vânzarea sau furnizarea unui produs consumatorilor”, iar în contextul art.13, 14, 15 cele incorecte fiind interzise în baza unei evaluări şi unei liste neexhaustive.