2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
2 results
Search Results
Item PROFILUL PROFESIONAL DE PERSONALITATE AL STUDENȚILOR ÎN FUNCȚIE DE NIVELUL DEZVOLTĂRII INTELIGENȚEI SOCIALE(CEP USM, 2022) Ilicciev, MaximÎn acest articol este prezentat profilul profesional de personalitate al studenților în funcție de nivelul dezvoltării inteligenței sociale. Actualmente, la nivel național, instituţiile de învăţământ superior generează o multitudine de oportunități destinate obţinerii diverselor cunoştinţe de natură profesională, în lipsa concentrării pe probleme grave în relaționare și comunicare. Umanizarea procesului instructiv-educativ este corelată în mod direct cu creşterea numărului de sarcini și discipline, subiectul cărora este individul şi societatea. Devenirea profesională este rezultatul unei pregătiri speciale, al educației și autoeducației, al autodeterminării, instruirii și autoinstruirii. Aceasta este o stare psihologică, activ-acțională a personalității, calitatea sa complexă, un sistem de proprietăți integrate. Tipul respectiv al devenirii coordonează activitatea personalității și asigură eficacitatea acesteia. O condiție importantă pentru obținerea succesului în plan profesional este inteligența socială dezvoltată, reprezentând un indicator al nivelului de autorealizare, sugerând prezența oportunităților și a unui tip special de formațiuni sistemice de ordin relațional-valoric.Item INTERPRETĂRI PSIHOLOGICE ALE CREATIVITĂȚII ȘI STIMULAREA CREATIVITĂȚII ÎN CLASELE PRIMARE(CEP USM, 2019) Rotaru, Ramona-ElenaCreativitatea este considerată de foarte mult timp un fenomen extraordinar și original. În zilele noastre, creativitatea pare să fie o nevoie socială, devenind o problemă de cercetare progresivă. Pe lângă faptul că termenul creativitate reprezintă un subiect abordat controversat de către numeroși cercetători, în articol vor fi prezentate câteva interpretări psihologice ale creativității și importanța stimulării creative în clasele primare. În plus, stimularea creativității este aplicată copiilor din școala primară și este influențată de potențialul creativ. Creativitatea este ceva ce putem descoperi la fiecare copil, nu doar la cei care sunt inteligenți sau talentați.