2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
4 results
Search Results
Item IMPACTUL NOILOR TEHNOLOGII INFORMAȚIONALE ASUPRA DEZVOLTĂRII DURABILE A SOCIETĂȚII(Print-Caro, 2023) Garbatovschi, ChirilÎn contextul unei societăți informaționale suntem puși în fața faptului de a ne adapta unor noi condiții care se află într-o dinamică continuă și în același timp de a pastra echilibrul foarte fragil al planetei. În acest articol se evidențiază atât provocările, dar și oportunitățile ce apar odată cu evoluția tehnologică și cum trebuie gestionate acestea în înfăptuirea unei dezvoltări durabile. Dezvoltarea durabilă în societatea informațională se poate înfăptui în primul rând printr-o educație de calitate. Tehnologiile informaționale adresează domeniului educației provocări în două direcții: oferă instrumente inovative ce facilitează procesul de predare-învățare și dezvoltă abilitatea de a cunoaște, opera și analiza tehnologiile informaționale. Astfel, laturile ,,noilor educații” printre care se regăsește și educaţia pentru tehnologie şi progres, constituie un răspuns la necesitățile subliniate, datorită intervențiilor didactice și extradidactice posibile de realizat, ceea ce se pliază pe obiectivele dezvoltării durabile. Fiecare actor social, la nivel individual sau colectiv, acționând din direcția specifică domeniului de activitate, poate contribui nemijlocit la diminuarea asocierilor negative ale tehnologiilor informaționale și la valorificarea maximală a celor pozitive.Item ИНФОРМАЦИОННЫЕ И КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ КАК СРЕДСТВО РАЗВИТИЯ / СТАНОВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ СРЕДЫ КОЛЛЕДЖА(CEP USM, 2014) Калонтаров, ЮрийMediul educaţional la nivel instituţional reprezintă un spaţiu de instruire care este de terminat de politica educaţionalăa statului, misiunea instituţiei de învăţământ, particularit ăţile societăţii informaţionale axate pe cunoaştere. În articol sunt analizaţi factorii ce influenţează formarea mediului educaţional, fiind determinate particularităţile, condiţiile şi elementele structurale ale acestuia. Se argumentează conceptul de corelaţie a nivelului de dezvoltare a mediului educaţional cu eficienţa procesului de instruire.Item THE ROLE OF EFFECTIVE USE OF ICT FOR EDUCATION, WITH REGARD TO THE TEAC HING LEARNING PROCESS(CEP USM, 2014) Baranentz, EfratThis paper begins with a description of the penetration of ICT into the education field. It examines the social aspects of learning environments using ICT, with emphasize on the contribution of ICT to quality in teaching and learning. The improvement in quality teaching and learning followed by ICT integration, is then presented with reference to cognition, pedagogies, convergence, alignment, data, and culture. Finally, useful indicators, and different models to evaluate the effectiveness of ICT in teaching are pr esented. With view to the future, new technological trends with significant to the ducation field are being discussed.Item ОСНОВНЫЕ НАПРАВЛЕНИЯ И ТЕНДЕНЦИИ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ОБРАЗОВАНИИ(CEP USM, 2014) Калонтаров, Юрий; Кандов, ПинхасÎn articol este analizată pe larg problema privind tehnologiile informaţionale, modelele şi direcţiile de informatizare a învăţământului. Accentul se pune pe argumentarea rolului calculatorului în procesul de instruire: ca sursă de informaţie, ca mijloc de instruire, ca instrument de cunoaştere. Conceptul-cheie al procesului de informatizare a învăţământului – calculatorul – nu înlocuieşte profesorul.