2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    The influence of the physical education lesson with rugby content on the motivation of high school students to practice motor activities
    (CEP USM, 2024) Udroiu, Marian
    This article represents, in general, the purpose of our research that followed the influence of the physical education lesson with rugby content on the motivation of the practice of curricular and extracurricular motor activities by high school students. From the analysis of the monitoring documents (the record book and the physical education teacher’s notebook) it resulted that the students in the experimental group, by including the means specific to rugby in the physical education lessons, increased their participation in classes. This fact is confirmed by the reduction in the number of absences recorded by the class in physical education lessons during the school year, compared to both the previous year of studies and the students in the control group. Also, the reduction in the number of absences from physical education classes highlights a significant increase in the interest of students in the experimental group in practicing sports, either individually or within sports groups outside the school, compared to students in the control group.
  • Thumbnail Image
    Item
    ASPECTE PRIVIND PREDAREA DISCIPLINEI EDUCAȚIA PENTRU SOCIETATE: CAZUL ELEVILOR DIN CLASELE LICEALE
    (CEP USM, 2020) Mărgărint, Tatiana
    În cadrul proiectului Abordarea epistemologică a dezvoltării personale și a educației pentru societate: de la strategiile transdisciplinare la finalitățile pragmatice ale societății actuale din Republica Moldova ne-am propus desfășurarea unei cercetări calitative privind predarea disciplinelor Dezvoltarea personală și Educația pentru societate elevilor din clasele liceale. Am realizat 30 de interviuri cu elevii din clasele liceale care studiază aceste discipline și 15 interviuri cu profesorii care predau aceste discipline. Analiza interviurilor ne permite să constatăm că mulți dintre elevi consideră majoritatea temelor de la disciplina Educație pentru societate actuale, deoarece formează anumite deprinderi, abilități. Unii elevi menționează despre: repetarea unor teme la alte discipline; predarea lor mai multe lecții la rând; abordarea lor la diferite discipline paralel. În general, predarea orelor de Educație pentru societate sunt caracterizate de elevi ca fiind interesante, interactive, se lucrează în grupuri, cu fișe, este cerută opinia proprie, nu este o supraîncărca re cu informație. Majoritatea elevilor apreciază activitățile realizate sub formă de proiecte, jocuri de rol, dezbateri etc. Absența manualelor de Educație pentru societate este văzută de unii elevi ca un neajuns, dar sunt elevi care afirmă că cele predate de către profesori și ceea ce pregătesc elevii individual este suficient pentru a înțelege și a se implica în activitățile organizate la disciplina respectivă. Majoritatea elevilor își doresc un manual colorat, cu informații din diverse domenii, care să motiveze tinerii să trăiască, să studieze, să fie de succes. Sunt elevi care au probleme cu autoaprecierea, cu faptul cum se simt ei în societate, cum se simt ei singuri pe ei și ar fi util să fie discutate aceste teme. Să fie în manuale recomandări care ar ajuta elevul să fie productiv, să-și păstreze sănătatea, să fie în armonie cu sine și să reușească să își atingă scopurile.
  • Thumbnail Image
    Item
    FORMAREA INIȚIALĂ A PROFESORILOR ÎN VIZIUNEA NATIVILOR DIGITALI DE LICEU
    (CEP USM, 2024) Chirvase, Valentina
    Starting from the idea that ”the Bologna Process brought signifcant changes regarding the organization and development of the process of initial training of Romanian teachers only through the university” and ”that the number of hours affected by pedagogical practice are insufcient (as they were in the former pedagogic high schools)” [10], we want to highlight the vison of high school digital natives, regarding the accumulation of knowledge (through courses, seminars, individual documentation, etc.), the formation of skills and abilities (specialized practice), respectively pedagogical practice. The main identifcation method consisted in using the questionnaire as a research tool, applied to 107 students. The statistical data bring to the fore the preferences of high school students, which aim at aspects of the future student’s training.
  • Thumbnail Image
    Item
    EDUCAȚIA PENTRU ȘI PRIN VALORI ÎN CURRICULA DISCIPLINELOR SOCIOUMANISTICE DE LICEU DIN ROMÂNIA ȘI DIN REPUBLICA MOLDOVA
    (CEP USM, 2021) Ciobanu, Ștefania-Mona-Lisa
    În acest articol ne propunem o analiză comparată a produselor curriculare de la disciplinele socioumanistice din România și din Republica Moldova din perspectiva valorilor. În acest context, articolul evidențiază, pe de o parte, convergența sau divergența unor finalități ale educației din perspectiva formării valorilor în curricula disciplinelor socioumanistice ale ciclului liceal din cele două state și, pe de altă parte, necesitatea fundamentării unei viziuni comune asupra unei educații prin și pentru valori.