2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
3 results
Search Results
Item FORMAREA ȘI EVALUAREA COMPETENȚELOR SPECIFICE ÎN CADRUL STUDIERII DISCIPLINELOR FILOSOFICE(CEP USM, 2020) Inglis, IuliaFormarea profilului moral-civic la elevi se bazează pe procesul complex și dinamic de formare a conștiinței morale și a conduitei moral-civice. Prin conștiință morală înțelegem sistemul de reprezentări, noțiuni, credințe și atitudini care reflectă principiile morale, civice, normele și valorile unei societăți democratice. Conduita morală include activitatea desfășurată de elevi, faptele și acțiunile lor apreciate în ceea ce privește normele și valorile morale. Acest proces complex se caracterizează mai întâi printr-o componentă cognitivă, o latură afectivă și volitivă și, în cele din urmă, în termeni practici, componenta comportamentală care focalizează și subordonează toate celelalte componente. Rolul decisiv în coeziune, într-o structură unitară a acestor componente, revine profesorului care, prin competență și tact, valorifică permanent prin lecțiile de filosofie situațiile concrete de viață ale elevilor. Principiile didactice sunt norme sau legi generale ce ghidează procesul educațional și îi conferă un sens funcțional, garantând realizarea obiectivelor pe care profesorul le urmărește prin lecție, precum și formarea competențelor specifice acestui domeniu de studiu. Principiile didactice oferă cadrul general al funcționării optime a educației.Item DIDACTICA FORMĂRII COMPETENȚELOR PROFESIONALE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTULUI PROFESIONAL MEDICAL DUAL(CEP USM, 2022-11-29) Negrean, Mariana; Cheptanari, Svetlana; Creciun, GalinaAutorii abordează problema didacticii formării competențelor profesionale a asistenților medicali, instruiți în contextul învățământului dual. în articol sunt prezentate premisele inovaţiilor educaţionale centrate pe probleme actuale ale învăţământului profesional medical prin prisma instruirii asistenților medicali, centrată pe competenţe.Item STRATEGII DIDACTICE: CONCEPT ȘI UNELE SPECIFICĂRI PRIVIND EDUCAȚIA NONFORMALĂ A ADULȚILOR(Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2020) Țurcanu Carolina; Guțu VladimirÎn articolul dat se analizează conceptul de ”strategie didactică”, se încearcă de a clasifica strategiile didactice conform unor criterii, se compară strategiile didactice tradiționale cu cele moderne. Totodată, se argumentează etapele elaborării unor strategii didactice, modalitățile de implementare atât din perspectiva didacticii generale, cât și din perspectiva didacticii pentru adulți