2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
4 results
Search Results
Item Education and family counseling: certain aspects of cultivating positive daily thinking in adults and children from practical philosophy perspective(CEP USM, 2024) Cuznețov, LarisaThe article represents a theoretical and applied study that follows the strategic line and doctrinal axis of many works by the author regarding the education and enculturation of the family through the valorization of reflection, the moral action of individuals in the context of counseling focused on the development of positive daily thinking in adults and children. Additionally, here is presented and explained a set of principles, conditions and strategies for family education and counseling, which have been scientifically grounded and correlated with essential orientations from the perspective of social psychology, positive psychology, practical philosophy and complex ontological counseling of the family. Some trends in enhancing the moral climate within the postmodern family are analyzed and methods for building well-being, happiness and improving the quality of family life are specified. In this context, the results of an opinion survey conducted on a structured sample of adults, young family members, and middle-aged individuals (420 subjects aged 25-50) are provided, followed by interpretations, conclusions, and practical recommendations for cultivating positive daily thinking.Item VALORIFICAREA CONSILIERII ÎN EFICIENTIZAREA RELAŢIILOR CU FAMILIA LA PERSOANELE DEPENDENTE DE DROGURI(Satratum Plus, 2024) Groiţă, OlgaConsilierea se concentrează pe aspecte privind autocunoaşterea şi dezvoltarea optimă a resurselor proprii. Se adresează in special persoanelor sanătoase aflate in dificultate sau celor care vor sa-şi imbunătaţească relaţiile cu ceilalţi. Consilierul il ajută pe client să controleze o situaţie de criză şi îl asistă in găsirea unei soluţii la problema cu care se confruntă. De regulă, presupune un număr mai redus de şedinţe faţă de psihoterapie şi abordează tulburări mai puţin severe. Consilierea are caracater informativ şi se axează pe dezvoltarea abilitaţilor practice ori personale. Prin consiliere se urmăreşte autocunoaşterea, optimizarea şi dezvoltarea personală şi adaptarea eficientă la mediul extern a clientului cu ajutorul consilierii. Consilierii sunt psihologi specializaţi in consiliere care intervin prin mijloace tipice in scopul de a optimiza şi de a stimula autocunoaşterea şi dezvoltarea personală, de a preveni unele probleme emoţionale şi cognitive şi de comportament.Item IMPORTANŢA CONSILIERII PSIHOLOGICE A ELEVILOR CU CES ŞI A PĂRINŢILOR ACESTORA(CEP USM, 2021) Toma, MihaelaÎn acest articol este abordată importanţa consilierii psihologice, din punct de vedere teoretic, atât pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale, cât şi pentru părinţii lor. Se expun aspecte conceptuale din România, definirea noţiunii de consiliere, structura acesteia şi ce implică activitatea consilierului şcolar. În Republica Moldova se remarcă clasificarea şi obiectivele consilierii psihologice, sarcinile psihologului şcolar, parteneriatul acestuia cu cadrele didactice şi rolul părinţilor în asistenţa educaţională a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, contribuind la incluziunea acestora în instituţiile din învăţământul de masă.Item DELIMITĂRI CONCEPTUALE ALE TIPURILOR DE CONSILIERE(CEP USM, 2016) Cotruța, AidaDe la apariţia consilierii, în primele decenii ale secolului XX, şi până în prezent s-au conturat mai multe tipuri de consiliere. În literatura de specialitate găsim mai multe tipologii: consilierea educaţională sau psihopedagogică ; psihologică; consilierea profesională/vocaţională sau a carierei; etc. La fel ca psihoterapia şi educaţia, consilierea este o activitate de sprijin. Astfel, în prima jumătate a secolului XX, pe marginea acestui subiect au avut loc numeroase dispute şi controverse între speciali ştii în domeniu. Unii autori situau consilierea şi psihoterapia sub semnul egalităţii, alţii însăerau de părere că consilierea este o formă aparte de educaţie.