2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
3 results
Search Results
Item Impactul curriculumului școlar asupra învățării chimiei de către elevi [Articol](CEP USM, 2025) Velișco, NadejdaArticolul explorează impactul Curriculumului școlar la Chimie asupra procesului de învățare al elevilor, punând accent pe modul în care acesta influențează rezultatele academice și dezvoltarea competențelor esențiale. Este destinat atât cadrelor didactice și managerilor școlari, cât și elevilor, părinților și altor actori implicați în educație. Prin analiza performanțelor elevilor la examenele naționale și la evaluările internaționale din domeniul științelor, se evidențiază tendințele actuale, dificultățile întâmpinate și aspectele care necesită îmbunătățiri. În plus, articolul aduce în discuție direcțiile moderne de reformă curriculară, cum ar fi integrarea educației STEAM, un model care îmbină științele exacte cu artele și tehnologia pentru a cultiva abilități relevante pentru viitor. Se subliniază importanța promovării unor metode de predare care stimulează gândirea critică, creativitatea și capacitatea de rezolvare a problemelor, competențe esențiale într-o societate aflată în continuă schimbare.Item The development of specific skills in students in primary education through the use of Oina elements(CEP USM, 2024) Onica, Vasile; Ciorbă, ConstantinThe diversity of tools used in the educational process considerably increases the interest of primary school pupils and makes the physical education lesson much more attractive, especially when it is conducted in the form of a game. Oina is a very complex sports game and the use of specific elements of this game in the formation of students’ skills is relevant. The arguments are based on the analysis of the results of the scientific research carried out at two high schools in Chisinau with the participation of fourth-grade students. The physical education tools proposed in the experimental group’s research highlighted some motor qualities that can be developed in the primary school pupils. With the help of some physical exercises specific to the Oina game of that were practiced during a year of studies, the indices for throwing the Oina ball into the target, hitting the Oina ball accurately, and hitting the Oina ball at a distance improved considerably.Item FORMAREA ȘI EVALUAREA COMPETENȚELOR SPECIFICE ÎN CADRUL STUDIERII DISCIPLINELOR FILOSOFICE(CEP USM, 2020) Inglis, IuliaFormarea profilului moral-civic la elevi se bazează pe procesul complex și dinamic de formare a conștiinței morale și a conduitei moral-civice. Prin conștiință morală înțelegem sistemul de reprezentări, noțiuni, credințe și atitudini care reflectă principiile morale, civice, normele și valorile unei societăți democratice. Conduita morală include activitatea desfășurată de elevi, faptele și acțiunile lor apreciate în ceea ce privește normele și valorile morale. Acest proces complex se caracterizează mai întâi printr-o componentă cognitivă, o latură afectivă și volitivă și, în cele din urmă, în termeni practici, componenta comportamentală care focalizează și subordonează toate celelalte componente. Rolul decisiv în coeziune, într-o structură unitară a acestor componente, revine profesorului care, prin competență și tact, valorifică permanent prin lecțiile de filosofie situațiile concrete de viață ale elevilor. Principiile didactice sunt norme sau legi generale ce ghidează procesul educațional și îi conferă un sens funcțional, garantând realizarea obiectivelor pe care profesorul le urmărește prin lecție, precum și formarea competențelor specifice acestui domeniu de studiu. Principiile didactice oferă cadrul general al funcționării optime a educației.